הפיצול נותן אותותיו: חודשו המגעים לאיחוד בין רשת וערוץ 10

בשבועות האחרונים עלתה דרגת האינטנסיביות של המגעים בין שני הגופים, כאשר ככל הידוע גם רשות ההגבלים מעודכנת במגעים באופן לא רשמי ■ חידוש המאמץ למיזוג בין רשת לערוץ 10 נעשה על רקע המשך ההפסדים הניכרים של שלושת השחקנים בענף

אביב גלעדי, אודי אנג'ל / צילום: תמר מצפי , אביב חופי
אביב גלעדי, אודי אנג'ל / צילום: תמר מצפי , אביב חופי

רשת ו-RGE, בעלת ערוץ 10, חידשו לאחרונה את המגעים ביניהן לגבי איחוד אפשרי בין שני הערוצים. על-פי גורם המעורה בפרטים, בשבועות ובימים האחרונים גברה האינטנסיביות של המאמצים והפגישות בין נציגים של שני הגופים, ואף נרשמה התקדמות מסוימת, גם אם 3 בעיות היסוד המרכזיות שמרכיבות את הפלונטר הזה עדיין לא הותרו.

ככל הידוע, גם הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, מצויה בפרטים, גם אם עדיין לא נעשתה אליה פנייה רשמית בסבב הנוכחי.

כפי שנחשף ב"גלובס", עוד במאי 2017, לפני יציאת פיצול ערוץ 2 לדרך, פנו נציגי רשת ו-RGE לרשות ההגבלים במטרה לבחון אפשרות למיזוג. כעת נודע ל"גלובס" כי גם לאחר המיזוג התקיימו פגישות בין נציגי הצדדים לממונה, כשהפגישה האחרונה נערכה לפני כ-3 חודשים.

צד אחר של הפלונטר קשור למגעים בין קשת לרשת על העברת הבעלות בחברת החדשות המשותפת לשני הגופים, ול"גלובס" נודע כי בהמשך להגברת ההילוך במגעים, גם נציגי בעלי המניות של קשת מעורבים כעת בניסיונות המחודשים לנסות להתיר את הפלונטר.

כזכור, מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר, שלושת הערוצים חווים הפסדים ניכרים של מיליוני ואף עשרות מיליוני שקלים מדי חודש, על רקע העובדה ששוק הטלוויזיה המסחרי, שההיקף ההכנסות בו עומד על כ-1.1 מיליארד שקל (נטו) בשנה, אינו יכול לתמוך בקיומם של 3 ערוצי ברודקאסט.

האיחוד בין רשת לערוץ 10 נחשב בשוק לאיחוד המתבקש, אך עומדים בפניו מספר קשיים מהותיים, ביניהם הצורך של רשת למכור, במקרה של מיזוג כזה, את אחזקותיה המשותפות עם קשת בחברת החדשות (לשעבר חדשות 2), ועמדת רשות ההגבלים, שעד כה, ככל הידוע, התנגדה לצמצום התחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית מ-3 שחקנים לשניים בלבד.

איחוד בין רשת לערוץ 10 הוא בעל היגיון, על רקע העובדה שהנכס העיקרי של ערוץ 10 הוא חברת החדשות שלו, כך שערוץ מאוחד יוכל לשלב בין מותגי הריאליטי הבולטים והחזקים של רשת לבין חברת החדשות של ערוץ 10.

כמובן, השאלה הגדולה במקרה כזה תהיה איך תורכב הבעלות בגוף המשותף. בעלי השליטה בזכיינית רשת הם אודי אנג'ל ועידן עופר (51%), ויחד איתם מחזיקים בערוץ החברה הבינלאומית אנדמול (33%) ומיכאל שטראוס (16%). RGE, שהשליטה בה מתחלקת שווה בשווה בין לן בלווטניק, אודי רקנאטי ואביב גלעדי, מחזיקה ב-51% מערוץ 10, ושאר המניות מוחזקות באופן טכני על-ידי יוסי מימן וארנון מילצ'ן.

באוקטובר האחרון פורסם ב"גלובס" כי על רקע מגבלות שמטילה עליו ועדת הריכוזיות, הודיע עידן עופר כי הוא מעוניין למכור את אחזקותיו ברשת, אך לא ברור אם זהו אכן הרקע לחידוש השיחות כעת.

דובר מטעם אודי אנג'ל, בעלי רשת, מסר בתגובה: "אין לנו כוונה להגיב לשמועות". מ-RGE ומרשות ההגבלים טרם נמסרה תגובה.