מכירת הוניגמן מתעכבת: מועד הגשת ההצעות במכרז יוארך?

ההערכות הן כי בין המתעניינים ברכישת הוניגמן נמנות קבוצות האופנה הגדולות, בהן קסטרו-הודיס, פוקס ורנואר ■ ככל הידוע, ההצעות אינן מתייחסות לכלל הרשת אלא לחלק מהסניפים הרווחיים יותר שלה ■ עתידם של למעלה מ-1,000 עובדי הוניגמן עדיין לוט בערפל

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

מכירת הוניגמן מתעכבת: המכרז לרכישת קבוצת האופנה הקורסת הוניגמן הסתיים כבר ביום שלישי האחרון, אך רשתות האופנה המתמודדות במכרז ביקשו מנאמני הרשת הקורסת להאריך את מועד הגשת ההצעות בשבוע נוסף.

ההערכות בענף הן כי בין המתעניינים נמנות בין היתר קבוצות האופנה הגדולות, בהן קסטרו-הודיס, פוקס ורנואר. ככל הידוע, ההצעות אינן מתייחסות לכלל הרשת אלא לחלק מהסניפים הרווחיים יותר של הקבוצה.

אמש (ד') התקיימה פגישה בין הנאמנים, עו"ד קרן רייכבך-סגל, רו"ח בועז גזית ועו"ד פיני יניב, לבין נציגות העובדים שמייצגת את עובדי הקבוצה, במסגרתה קיבלו הנציגים עדכון על כך שהוגשו מספר הצעות לרכישת החברה. בנוסף עודכנו העובדים כי עדיין נדרשים הסברים והבהרות במשא-ומתן, ועל כן הוחלט להאריך את המכרז.

לעובדים נמסר כי חלק מההצעות לרכישה הן מרשתות אופנה שמבקשות להפעיל רשתות אופנה בסניפים וכוללות התחייבות להעסקת רוב העובדים, אך לא את כולם. כלומר, עתידם של למעלה מ-1,000 עובדים עדיין לוט בערפל.

לאחר הפגישה עם הנאמנים נציגי העובדים קיבלו החלטה לפיה הם ירצו להיפגש עם כל אחד מהרוכשים הפוטנציאליים, כדי לגבש את עמדתם בדבר זהות הצעה לרכישת רשת הוניגמן עליה הם ימליצו לבית המשפט המחוזי לתל-אביב במסגרת המכרז. את העובדים מייצגים עו"ד אופיר רונן ועו"ד גלילה הורנשטיין.

הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, נכנסה לפני כחודש להקפאת הליכים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה. הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן.

בנוסף, לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, לחברה יש מלאי בשווי של 120 מיליון שקל, רכוש קבוע בשווי 69 מיליון שקל, חוב לקוחות של 7 מיליון שקל, דמי פינוי חנויות של 2 מיליון שקל, זכות להחזרי מס של כ-6 מיליון שקל ומוניטין בשווי שטרם הוערך.

החברה נקלעה לקשיים חמורים, בין היתר על רקע שינויים בענף שפורטו בבקשת ההקפאה, בהם התופעה של עלייה משמעותית ברכישת מוצרי אופנה באמצעות האינטרנט, נסיעות זולות של קונים לחו"ל המוקדשות לרכישת ביגוד, דמי שכירות ודמי ניהול גבוהים בקניונים, עלייה ברכישת מוצרי ביגוד בחנויות מוזלות שנפתחו בישראל בשנים האחרונות, כניסת מותגי אופנה בינלאומיים לארץ וריבוי שטחי מסחר הגורמים לירידה במספר הלקוחות הפוקדים כל חנות.

לפי הדוחות כספיים של הוניגמן ל-2016 שצורפו לבקשת ההקפאה, המכירות של הקבוצה נאמדו ב-276 מיליון שקל, הרווח התפעולי באותה שנה נאמד ב-2 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם בהפסד של 2.8 מיליון שקל.