יו"ר התאגיד גיל עומר יקבל 25 אלף שקל על 40% משרה

זאת על אף ששר התקשורת איוב קרא התנגד לכך בתוקף

800-גיל-עומר-צילום-יצחק-הררי-דוברות-הכנסת.jpg
800-גיל-עומר-צילום-יצחק-הררי-דוברות-הכנסת.jpg

שר האוצר משה כחלון אישר לאחרונה תקנות שנוגעות לשכרו של יו"ר תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר. על-פי נוסח שפורסם להערות הציבור והועבר על-פי המתחייב בחוק גם לשר התקשורת, איוב קרא, עומר יזכה לשכר של 25 אלף שקל בחודש עבור 40% משרה. כזכור, עומר משמש גם כמנהל מוזיאון הילדים בחולון.

גובה שכרו של עומר יעודכן גם רטרואקטיבית, והוא ימשיך לקבל את השכר הזה עד 14 במאי 2018, כלומר שנה מיום עליית התאגיד. הנימוק לגובה שכרו של עומר נוגע לכך ש"בשל התקופה של תחילת פעילות התאגיד צפוי יושב ראש המועצה להקדיש משאבי זמן רבים למשימות הקשורות בהקמת התאגיד ולמגוון התחומים שבסמכותו הנוגעים להסדרת פעילותה". עם תום שנה לעליית התאגיד לאוויר, אמור עומר להקדיש "לפחות יום בשבוע" לתאגיד, ושכרו יעמוד על 16,500 שקל בחודש.

על-פי חוק השידור הציבורי, מי שמתקין את התקנות לגבי שכר חברי מועצת התאגיד הוא שר האוצר, שאמור לפרסם את התקנות להערות הציבור וגם לקיים היוועצות עם שר התקשורת. לאחר שלא התקבלו הערות מהציבור, הועבר הנוסח גם לעיונו של שר התקשורת, איוב קרא.

ל"גלובס" נודע כי המסמך הועבר לעיונו של קרא בשבוע שעבר, וזה זעם על המהלך - במיוחד בשל העובדה כי מדובר בתשלום שברובו הגדול הוא רטרואקטיבי - וסירב לחתום עליו. גורמים במשרד טענו כי לעמדתו של השר מדובר במשכורת גבוהה ולא ראויה. למרות זאת, כאמור, על-פי החוק, קיימת רק חובת היוועצות עם שר התקשורת, ומי שמוסמך לקבל את ההחלטה הוא שר האוצר.

ממשרד האוצר נמסר אתמול (א') בהקשר זה כי עד כה לא התקבלה כל תגובה רשמית ממשרד התקשורת.