כהונתו של אבי וייס כמנכ"ל חברת החדשות הוארכה ב-5 שנים

עבור וייס, שנכנס לתפקיד ב-2007, מדובר בקדנציה שלישית ■ מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר פועלת חברת החדשות המשותפת במצב ייחודי ובעייתי

אבי וייס / צילום: איל יצהר
אבי וייס / צילום: איל יצהר

דירקטוריון חברת החדשות החליט היום (ג') על הארכת כהונתו של מנכ"ל החברה והעורך הראשי, אבי וייס, ב-5 שנים נוספות. זאת, לאחר ששני הערוצים שמחזיקים בבעלות על חברת החדשות, קשת ורשת, המליצו על המשך כהונתו לקדנציה שלישית.

על-פי חוק, דירקטוריון חברות החדשות של הערוצים המסחריים מורכב מ-6 מנציגי הבעלים (שלושה מקשת ושלושה ומרשת) ועוד 4 נציגי ציבור. כדי למנות מנכ"ל לחברה (או להדיח אותו) נדרש רוב של 75%, כך שנדרשת הסכמה גם מצד חלק מנציגי הציבור. במקרה זה ההחלטה התקבלה פה-אחד.

מאז נובמבר פועלת חברת החדשות במצב ייחודי שבו היא מספקת מדי יום כ-3 שעות של תוכניות משותפות לשני הערוצים המתחרים של קשת ורשת. במקביל החברה מפיקה גם תוכניות מסוימות רק עבור קשת או רק עבור רשת.

על-פי הסיכום שאליו הגיעו הערוצים ערב פיצול ערוץ 2, במקרה של מחלוקת ביניהם מי שאמור לקבוע הוא וייס, אך האינטרסים המנוגדים מובילים לא אחת למצבים בעייתיים. כך, למשל, לאחרונה, עם פרסום המלצות המשטרה בעניין תיקים 1000 ו-2000 שבהם חשוד ראש הממשלה נתניהו, נאלצו בחברת החדשות לסיים את המהדורה זמן קצר לאחר השעה 21:00, על רקע העובדה שבאותו ערב שודר בקשת גמר תוכנית ריאליטי, ושני הערוצים לא הצליחו להגיע לסיכום על משך הארכת המהדורה.

על-פי החוק, קשת ורשת יכולות להחזיק יחד בחברה במשך 3 שנים החל מנובמבר 2017, ולאחר מכן יערך הליך במב"י (קנה אותי או שאקנה אותך). החברות גם יכולות לסיים את ההחזקה המשותפת במועד מוקדם יותר, וכפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", בשבעות האחרונים, על רקע מגעים למיזוג בין רשת לערוץ 10, נערכו גם שיחות בנוכחות נציגי קשת, בניסיון להגיע לסיכום לגבי מכירת חלקה של רשת בחברה.

יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, תמי רווה, מסרה: "בימים אלה, כשספינת התקשורת מפוצלת, מיטלטלת בים סוער, וכשמדי יום כמעט אנו קוראים ושומעים על שינויים, רכישות, מיזוגים - אבי הוא ללא ספק בבחינת הסלע האיתן, ההגה והעוגן, שמנווט תמיד את חברת החדשות שלנו לחוף מבטחים".

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר: "גם לו היום היינו נדרשים לבחור במנכ"ל חדש לחברת החדשות (ולא להאריך כהונה קיימת), הייתי בוחר באבי וייס כמנכ"ל שעושה עבודה מצוינת. הוא האיש הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון".

מנכ"ל רשת, אבי צבי, מסר: "ב-11 שנות ניהול את חברת החדשות, אבי וייס הצעיד אותה עיתונאית וניהולית להישגים בלתי מתפשרים. אנו גאים בעבודה העיתונאית של חברת החדשות תחת מנהיגותו ומאחלים לו 5 שנים נוספות של מצוינות עיתונאית"

מטעמו של וייס נמסר: "אני מודה לחברי הדירקטוריון בראשות תמי רוה על הגיבוי המלא ויוצא הדופן לעשות עיתונות עצמאית וחסרת פשרות. הרוח הגבית מהווה מסר מאוד ברור, שאנחנו בחברת החדשות חייבים להמשיך ולעשות עיתונות אמיצה, מדויקת, מאוזנת והוגנת".