"האח הסודי": איזה מצנח זהב מובטח ליו"ר אורבוטק

אם יוחאי ריכטר יחליט לפרוש מאורבוטק עם השלמת עסקת המכירה, הוא יהיה זכאי לפיצויים בגובה של כ-2.2 מיליון דולר

אחד המרוויחים הגדולים מהאקזיט המרשים של אורבוטק הוא יוחאי ריכטר, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה. יוחאי ריכטר בן ה-75 משמש בשנים האחרונות כיו"ר פעיל של אורבוטק , לאחר שכיהן כמנכ"ל החברה במשך שנים ארוכות ופרש ב-2006. בעסקת המכירה של אורבוטק צפוי ריכטר למכור את מניות החברה שבידיו (2.1% מההון) בהיקף של כ-70 מיליון דולר.

עתידו של ריכטר באורבוטק עדיין לא ידוע, וייתכן שהוא יחליט לפרוש, כמעט ארבעה עשורים לאחר שהקים את החברה עם אחיו, קובי. לפי הסכם ההעסקה הוא זכאי עם סיום התקשרותו בחברה למצנח זהב הכולל תשלום שכר של שנה (כ-400 אלף שקל) וכן פיצוי בגובה 150% משכרו החודשי האחרון, כפול מספר שנות העסקתו בחברה - החל מ-1982. כלומר, כ-1.8 מיליון דולר ובסך-הכול תשלום של כ-2.2 מיליון דולר במקרה שיעזוב את החברה עם השלמת העסקה.

ריכטר, יחד עם ארבעה שותפים בהם אחיו קובי, הקים בשנת 1981 את חברת אורבוט. בשנת 1992 התמזגה החברה שעסקה בפיתוח ציוד בדיקה עבור מעגלים מודפסים, עם המתחרה המושבעת אופטרוטק, וכך נולדה אורבוטק שבהמשך הונפקה בנאסד"ק.

האחים ריכטר גדלו בקיבוץ רמת יוחנן, ושניהם שירתו בחיל האוויר כטייסי קרב. קובי, הבן האמצעי, הוא "אלוף ההפלות" של החיל - הוא הצליח להפיל לא פחות מ-12 מטוסים ומסוקים. הפלה נוספת רשומה במשותף על שמו של קובי ריכטר וגם על שמו של טייס נוסף.

יוחאי, האח הגדול מבין שלושה, "הסתפק" בשתי הפלות. יוחאי, אז קצין בדרגת סגן, עשה היסטוריה כאשר השתתף בנובמבר 1964 בקרב הראשון אי-פעם בין מטוס מיראז' (ישראלי) לבין מטוס מיג סורי. המיג נפגע אך הצליח לנחות. יוחאי, מתמטיקאי בהשכלתו, שומר על פרופיל תקשורתי נמוך.