חיזוק לצוות ההגנה של ראשי "איילים": עו"ד יהושע למברגר

למברגר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, הצטרף לצוות ההגנה של ראשי עמותת "איילים", מתן דהן ודני גליקסברג, הנאשמים במשפט ישראל ביתנו ■ למברגר ל"גלובס": "הראיות בתיק לא עולות כדי עבירת השוחד. מתן ודני נפלו קורבן לשיטה שהופעלה בידי גורמי ממשל"

יהושע למברגר/ צילום : יונתן בלום
יהושע למברגר/ צילום : יונתן בלום

חיזוק משמעותי לצוות ההגנה של ראשי עמותת "איילים", מתן דהן ודני גליקסברג, הנאשמים במשפט ישראל ביתנו, שמנה עד כה את עו"ד ירון קוסטליץ ועו"ד עודד גזית: לצוות מצטרף עו"ד יהושע (שוקי) למברגר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה, הפועל כיום, בין היתר, במסגרת משרד עורכי הדין טל, קדרי שמיר.

עו"ד למברגר הצטרף לצוות ההגנה לאחר שתמו דיוני פרשת התביעה מהחודשים האחרונים, ולפני שהחלו אתמול (ג') דיוני פרשת ההגנה, במשפט שמתנהל באולמו של השופט צבי גורפינקל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. עו"ד למברגר אמר ל"גלובס" כי "הראיות בתיק לא עולות כדי עבירת השוחד. מתן ודני נפלו קורבן לשיטה שהופעלה בידי גורמי ממשל".

לדבריו, "מדובר בנאשמים נורמטיביים לחלוטין שלא היו מודעים למכונה המשמנת שפועלת מעל ראשיהם. אני מעריך ומאמין שבתום הדיונים, גם בית המשפט יראה כך את פני הדברים".

חלק עיקרי ממוקד המחלוקת בלב המשפט עוסק בשאלת חזות הכספים שהועברו. האם אמנם שימשו לשוחד, כעמדת הפרקליטות, וכונו "פרויקטים משותפים" רק על-מנת לשוות חזות לגיטימית לטובות ההנאה שניתנו - או שהועברו בתום-לב, כטענת סנגוריהם של ראשי איילים, כחלק מכספים קואליציוניים, שבאותה עת (טרם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ב-2015) מקובל היה שנתונים לשליטת המפלגה המקבלת אותם מתקציב המדינה.

לטענת ההגנה, הכתבת אופן השימוש בכספים קואליציוניים תאמה את "המצב הנורמטיבי המקובל", כל עוד היא תאמה גם את מטרות הגוף הנהנה מהכספים - ובמקרה הזה, עמותת איילים.

התבטאותו של עו"ד למברגר בעניין "השיטה" משמעותית על רקע היכרותו עם תיקי שחיתות שלטונית. כמשנה לפרקליט המדינה ליווה תיקים בולטים בתחומי המשפט הפלילי והמנהלי, ובייחוד כאלה העוסקים בעבירות צווארון לבן. כך, למשל, טיפל למברגר מצד המדינה בפרשת ויטה-וינרוט, בפרשת הולילנד, בפרשת אולמרט-טלנסקי ובפרשת אביגדור ליברמן והשגריר זאב בן-אריה.

כיום משמש למברגר כיו"ר ועדת האיתור לוועדה המוניטרית ולמועצה המינהלית של בנק ישראל; חבר בוועדה המייעצת לשר הביטחון; ממלא-מקום יו"ר ועדת מינויים בשירות הציבורי; ויו"ר הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי אבטחה.