מנכ"ל טוויטר: "בתוך 10 שנים ביטקוין יהיה המטבע העולמי"

בראיון לעיתון "טיימס" הבריטי אמר ג'ק דורסי כי אף שהביטקוין כיום יקר ואטי כאמצעי תשלום, המצב ישתנה ככל שהאימוץ שלו יתרחב

ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר (צילום: מייק בלייק, רויטרס)
ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר (צילום: מייק בלייק, רויטרס)

אף שמחיר הביטקוין רחוק משיאו, אחרי שאיבד יותר מ-50% משווי השוק שלו בתוך כשלושה חודשים, אתמול זכה המטבע הדיגיטלי המוביל לזריקת עידוד. ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית טוויטר, המכהן גם כמנכ"ל שירות התשלומים Square (סקוור), הביע אתמול (ד') בראיון לעיתון "טיימס" הבריטי אופטימיות רבה באשר לעתידו של הביטקוין.

לדברי דורסי, הוא סבור כי שיפור הביצועים של ביטקוין ייקח "כנראה יותר מעשר שנים, אבל זה יכול לקרות גם מהר יותר". הוא אמר ל"טיימס" כי "לעולם, בסופו של דבר, יהיה מטבע אחד, ולאינטרנט יהיה מטבע אחד. אני אישית מאמין שזה יהיה ביטקוין".

שער הביטקוין, לפי אתר CoinMarketCap, עמד היום (ה') בשעות הצהריים על כ-8,700 דולר, לאחר עלייה של כ-7% בשבוע האחרון. המחיר הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-148 מיליארד דולר, בהשוואה לשווי שיא של כ-325 מיליארד דולר שרשם באמצע דצמבר 2017.

בסוף פברואר אמר דורסי כי חברת סקוור, שבראשה הוא עומד, תתמקד בפיתוח אפשרויות נוספות לשימוש בביטקוין באמצעות אפליקציית Cash App שלה, ואמר שהמטבע הדיגיטלי הוא "טכנולוגיה מחוללת שינוי לתעשייה שלנו". דורסי אמר ל"טיימס" גם כי כיום לביטקוין עדיין אין יכולת להפוך למטבע יעיל כאמצעי תשלום. "הוא יקר ואטי מדי, אבל המצב ישתנה ככל שהאימוץ של המטבע יתרחב", הוסיף. "יש כיום טכנולוגיות חדשות יותר כדי לפתח את הבלוקצ'יין ולהפוך אותו לנגיש יותר".

בשבוע שעבר השיק הסטארט-אפ האמריקאי Lightning Labs את היישום הראשון של רשת הלייטנינג המתאים לביטקוין - מה שהופך את עסקאות הביטקוין המהירות לקרובות יותר למציאות. דורסי היה בין המשקיעים בסבב הגיוס של 2.5 מיליון דולר שביצעה באחרונה לייטנינג לאבס, ועמו גם צ'ארלי לי, מייסד המטבע הדיגיטלי לייטקוין.