בזק | בלעדי

המוסדיים טוענים להטעייה בכינוס האסיפה הכללית בבזק

המאבק על הרכב דירקטוריון בזק נמשך: בזק הציעה שתי הצעות להרכב הדירקטוריון תוך שהיא רומזת שהצעת המוסדיים מנפחת את חברי הדירקטוריון ■ המוסדיים טוענים בדיוק ההיפך ודורשים התפטרות שני הדחצ"ים הנוכחיים

המאבק על הרכב דירקטוריון בזק נמשך בשיא עוזו, וזאת לאחר פרסום הודעת בזק לגבי כינוסה של האסיפה הכללית. בלילה שבין חמישי לשישי שעבר פרסמה החברה הודעה בדבר הנושאים שעל סדר היום של האסיפה הכללית. מהפרסום עולה לכאורה כי הגופים המוסדיים בדרישתם למנות שלושה דירקטורים חיצוניים לדירקטוריון בזק, עשויים להביא את הרכב הדירקטוריון למספר שיא של 15 דירקטורים (באופן זמני).

ההודעה קוממה את הגופים המוסדיים, שכן לטענתם הם אינם מעוניינים "לנפח" את דירקטוריון בזק אלא לחייב שניים מהדירקטורים החיצוניים להתפטר, כדי שניתן יהיה למנות שלושה במקומם ולהביא לכך שבסופו של דבר הדירקטוריון יכלול 11 דירקטורים חיצוניים או מעט יותר (באופן זמני). בכך מגיעה העימות בין היו"ר הזמני של בזק דוד גרנות לבין הגופים המוסדיים לשיא.

ברקע הסכסוך עומד המאבק של דוד גרנות להתמנות לתפקיד היו"ר הקבוע של בזק לאחר כינוסה של האסיפה הכללית והרכב הדירקטוריון הסופי. גרנות מציע דירקטורים משלו והמוסדיים מציעים דירקטורים משלהם, וכך גם חברת ביקום שהיא בעלת השליטה בבזק. היו"ר אמור להיבחר לאחר שהדירקטוריון יעוצב סופית, וגרנות מנסה לבנות את בסיס הכוח שלו בדירקטוריון ביחד עם פסגות שמנהלת מאבק עצמאי ונפרד משאר המוסדיים, שתכליתו להביא למינויו של גרנות לתפקיד היו"ר הקבוע.
זאב וומברנד, דירקטור מטעם פסגות, פועל ביד אחת ובמשותף עם גרנות כדי ליצור שיתוף פעולה עם שניים מהדירקטורים החיצוניים בבזק, שאותם המוסדיים דורשים לפטר בשל חלקם בעסקאות בעלי העניין בבזק הנחקרות על ידי הרשות לניירות ערך. גרנות מסרב לדרוש את פיטוריהם בטענה שאסור לו על פי החוק לעשות זאת. ואולם המוסדיים טוענים בדיוק ההיפך, שדירקטורים שהפרו את חובת האמונים שלהם כלפי החברה, הדירקטוריון רשאי ואף חייב לפעול להפסקת כהונתם.

כפי שניתן להבין ולהעריך בהסתברות גבוהה מאד הוא שמה שקורה כעת בדירקטוריון בזק אינו נוגע לטובת החברה אלא מדובר במאבק שליטה לכל דבר ועניין שאותו מנהל גרנות ביחד עם פסגות על מנת להשתלט על דירקטוריון בזק, דרך מינויו לתפקיד היו"ר.

המאבק הזה יתברר כאמור רק לאחר כינוסה של האסיפה הכללית וקביעת הרכב הדירקטוריון הסופי.
למהלך שמוביל גרנות יש השפעה מכרעת על הרצון של משקיעים להשלים את עסקת יורוקום ששולטת בבזק, דרך ביקום. ללא שליטה ברורה של ביקום בבזק דרך השליטה בדירקטוריון הדבר יכביד מאד על המוטיבציה של הרוכשים להשלים עסקה, כפי שראינו בנסיגה של קבוצת סיידוף מהשלמת עסקת יורוקום רק לאחרונה.

הקבוצה טענה שהמהלכים שנעשים לשינוי הרכב דירקטוריון בזק וחסימת השליטה של בעלת השליטה ביקום בדירקטוריון, הם הגורם העיקרי לביטולה של העסקה.
הערכות הן שהמהלכים שננקטים כרגע נועדו בין היתר לסכל עסקה שבסופו של דבר תביא לכניסתו של בעל שליטה חדש, מה שיבטיח שבעלי התפקידים בדירקטוריון יישארו על מקומם ולא יוחלפו.

חברת ההשקעות אליוט הגיבה בסוף השבוע על כינוס האסיפה הכללית בבזק ובירכה על כך. אליוט הביעה שביעות רצון מהרכב הדירקטורים שיועלה לבחירה באסיפה, וכן הביעה סיפוק מכך שכוחה של בעלת השליטה בבזק, חברת ביקום, נחלש בדירקטוריון והיא תתקשה לשלוט בו, מה שאומר שהשליטה תהיה בידי ציבור בעלי המניות.