קבוצת איילון של לוי רחמני הרוויחה 13 מיליון שקל ב-2017

הקבוצה מתקדמת עם הנפקת האג"ח, ומנחיתה הלוואות הבעלים ביחס לחוב האג"ח ■ בנוסף, היא מקפיאה את הנפקת המניות בגלל היענות נמוכה

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר

קבוצת איילון הודיעה על הקפאת הנפקת המניות בשל היענות נמוכה מהמוסדיים למול התקדמות בהנפקת האג"ח, בעוד הקבוצה מפרסמת כי עברה ב-2017 לרווח כולל של כ-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-66 מיליון שקל שרשמה ב-2016.

בשורה העליונה רשמה החברה האם של איילון ביטוח גידול של כ-10% בפרמיות, שהצטברו לכ-3 מיליארד שקל. לדברי מנכ"ל איילון ביטוח אריק יוגב, "דוחות 2017, ובמיוחד תוצאות הרבעון הרביעי, מעידים על מגמה של צמיחה ממוקדת, רווחיות ופיתוח עסקי מואץ".

איילון, שנמצאת בשליטת לוי רחמני, נסקה ביום המסחר האחרון בשבוע שעבר בכ-9.5%, בעקבות כך שהתוכנית שלה להנפיק עוד מניות נבלמה לפי שעה, וזאת אף שהיא משדרת שהיא יוצאת לדרך חדשה. במסגרת זאת, החברה מכרה והוציאה פעילויות שאינן בליבת הפעילות שלה - בעיקר השירותים הפיננסיים, דרך איילון בית השקעות, ופעילות הפנסיה והגמל, שמוזגה לתוך מיטב דש. מנגד, החברה, שמנוהלת על ידי יוגב, בעבר בכיר במגדל וגם המנכ"ל הראשון של פסגות ביטוח - גם רוכשת את פסגות ביטוח.

המכרז המוסדי של איילון בוטל

כאמור, בתקופה האחרונה מקדמת הקבוצה גיוס הון באמצעות הנפקת אג"ח ומניות, כשבאחרונה מסרה כי במסגרת מכרזים מקדימים למול המוסדיים קיבלה הזמנות לרכישת אג"ח בהיקף 118 מיליון שקל, "מתוכן קיבלה החברה התחייבות מוקדמת ממשקיעים מסווגים לרכישת 55 מיליון שקל ערך נקוב בשיעור ריבית שנתית שלא יעלה על 3.55%", ש"יהווה את שיעור הריבית המרבי לאג"ח במכרז לציבור שבכוונת החברה לפרסם", אם וככל שזה יקרה.

מנגד, מסרה החברה, "לאחר קבלת תוצאות המכרז המוסדי ביחס למניות, שבמסגרתו הוגשו לחברה הזמנות לרכישת מניות בהיקף כספי כולל של כ-50 מיליון שקל, החליטה החברה לבטל בשלב זה את המכרז ולבחון קיומו במועד מאוחר יותר" - כלומר, החברה נסוגה מכוונה זו בינתיים, בשל אי הבנות על המחיר הנדרש מול המוסדיים.

כמו כן, הקבוצה הודיעה כי הלוואות הבעלים שהועמדו לחברה על ידי בעל השליטה בה, לוי רחמני, יהיו נחותות לפירעון אג"ח של החברה, במידה ויינתן צו פירוק קבוע וסופי ביחס לחברה על ידי בית המשפט. זאת, במסגרת התחייבות החברה כלפי מחזיקי אג"ח של סדרה חדשה, שבכוונת החברה להנפיק במסגרת גיוס חוב בבורסה".

בפעילות מציגה החברה גידול בפרמיות במגזרי ביטוחי החיים והבריאות, אל מול ירידה במגזר הפעילות המרכזי שלה - מגזר הביטוח הכללי.

בהקשר זה נציין כי ביחס לתחום הרכב חובה פירטה איילון כי לצד רווחי ההשקעות, "התוצאות השנה ובתקופה מקבילה הושפעו מאירועים חד-פעמיים", בהם "הכנסה חד-פעמית בהתאם להסדר פשרה שאושר, לפיו קיבלה איילון ביטוח סך של כ-18 מיליון שקל מבעל השליטה בניכוי הוצאות בסך של כ-3.1 מיליון שקל", ולצד הרעה, ש"נובעת מגידול בעתודה לתביעות עקב התפתחות שלילית של תביעות, שנובעת בין השאר מעלייה בקצב התשלומים ובתביעה הממוצעת".

בביטוחי רכב רכוש עברה החברה מהפסד לרווח, בין השאר, בשל "עלייה בתעריפים". בביטוח חבויות אחרים חל שיפור. כמו כן, החברה הציגה הפסד בגין ענף ביטוח חיים.