למרות המגמה החיובית בניו יורק; ירידות בסיום באירופה

מניות חברות התרופות באירופה ריכזו עניין בעקבות הצלחת ניסוי בטיפול לסרטן הריאות ■ המסחר באסיה נסגר במגמה חיובית

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ב') בירידות. בורסות אסיה ננעלו במגמה חיובית בעקבות החלטת ממשלת ארה"ב להחריג את דרום קוריאה ממכסי המגן. בסוף השבוע ננעל המסחר בוול סטריט בירידות חדות, ובורסות אירופה ואסיה ננעלו באדום על רקע חשש המשקיעים ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין לאור מאורעות השבוע שעבר.

 

מניות חברות הרפואה באירופה ריכזו עניין בעקבות דיווחים על הצלחת ניסוי טיפול לסרטן הריאות. חברת התרופות רוש (Roche) דיווחה כי קוקטייל תרופות בפיתוחה הצליח להאריך חיי חולי סרטן הריאות לעומת קוקטיילים ישנים. מניית רוש הולדינג מגיבה בעליות. 

מניית חברת ההחזקות Fresnillo Plc  עלתה לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זקס העניק למניה המלצת קנייה. 

בשבוע שעבר, ביום חמישי, זרק הנשיא טראמפ פצצה ולאחר שהטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום לארה"ב, הודיע שיעלה מכסים חדשים בהיקף לא מבוטל של 50 מיליארד דולר על מוצרים שמיובאים מסין. זאת - בשל הפגיעה המתמשכת בקניין רוחני של פירמות אמריקאיות.

הודעת טראמפ, שהגיעה בעקבות הגשת מסקנות של ועדת הסחר האמריקאית שבחנה את תנאי הסחר המתקיימים בין ארה"ב לבין סין, הובילה לתגובה סינית, שהצהירה כי אינה מעוניינת במלחמת סחר מול ארה"ב, אבל תהיה מוכנה להתמודד איתה במקרה הצורך, וכן הודיעה על הטלת מכסים על יבוא מוצרים אמריקאיים לסין, בהיקף של כ-3 מיליארד דולר בשנה.

שרשרת אירועים זו עוררה בקרב המשקיעים חששות להתדרדרות מערכת היחסים בין שתי המדינות והשפעה שלילית אפשרית על המצב בשווקים, מה שגרר את התגובה החדה בשווקים.

שעה לפני שמכסי המגן נכנסו לתוקף פרסם הבית הלבן הכרזה רשמית בחתימת הנשיא דונלד טראמפ שמעניקה לקבוצת מדינות נבחרות פטור מהמכסים שהוטלו מטעמי ביטחון לאומי, לדברי טראמפ. המדינות הנבחרות הן ארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, קנדה, האיחוד האירופי, מקסיקו וכאמור גם דרום קוריאה. 

 

המדדים המרכזיים באוסטרליה רשמו ירידה, מובלים על ידי מניות הבנקים הגדולים שמושכות מטה:  ANZ  איבדה כ-1%,  Commonwealth Bank  ירד בלמעלה מ-1%,  National Australia Bank  ירד בכ-1%,  Westpac  ירדה גם היא.