עלייה של 26% בחבילות שהוזמנו מאתרים בינלאומיים לפני פסח

לפי נתוני דואר ישראל, לקראת החג הוזמנו 5.5 מיליון חבילות במשקל כולל של יותר מ-1,000 טון

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אל מול הניסיונות לצמצם את הקניות המקוונות באמצעות הקטנת הפטור כדי להציל את ענף האופנה הישראלי - הקניות מאתרים בינלאומיים רק הולכות וגדלות, והן מתרחבות לכלי בית ולמתנות לחג.

לפי נתוני דואר ישראל, ערב חג הפסח מסתמן גידול של 26% בהיקף ההזמנות בחודש מארס השנה לעומת מארס 2017. הצרכנים הישראלים הזמינו 5.5 מיליון חבילות במשקל כולל של 1,150 טון, לעומת 4.5 מיליון חבילות במשקל כולל של 910 טון שהוזמנו בשנה שעברה בתקופה הזו.

מה מזמינים לקראת החג? חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר, מבחין בשתי מגמות עיקריות: ראשית, הזמנת מוצרים מתאימים לחג הפסח כמו כלי בית, מפות ומתנות לצד פריטים עונתיים כמו שמיכות מעבר, בגדי קיץ ועוד. המגמה השנייה משקפת שינוי בתפיסה של הרוכשים. לדברי מזעקי, "השנה ראינו גידול בהזמנת פריטים גדולים וכבדים יותר לקראת החג".

שלושת האתרים הפופולריים, לפי נתוני הדואר, ממשיכים להיות עלי אקספרס, נקסט ואיביי. באיביי מזהים לא רק גידול בהיקפי הקניות אלא גם בתמהיל הקניות לקראת החג ובכלל. מתחילת החודש נרכשו דרך איביי יותר מ-2,500 שואבי אבק - גידול של 68% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הגידול בקניות ניכר לא רק דרך הדואר: E-post, המבצעת שילוחים עבור אחד האתרים החביבים על הקונים הישראלים, האתר הבריטי אסוס, מדווחת על גידול בשיעור של 25% ביחס לשנה שעברה.