בציפיה לתוצאות העיקריות – גלמד מפרסמת תשקיף מדף

חברת התרופות למחלות הכבד, מנסה להתאושש לאחר שנכשלה בניסוי הקודם של חולי האיידס • לחברה אין כרגע מוצרים נוספים הנראים באופק, ולכן ערך המניה תלוי בעיקר בהצלחת הניסוי

אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר
אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר

חברת גלמד פרמצבטיקל , המפתחת תרופות לטיפול בדלקת בכבד הנובעת מכבד שומני, הודיעה על פרסום תשקיף מדף המאפשר לה לגייס עד 150 מיליון דולר. גלמד ממתינה לתוצאות מהניסוי העיקרי שלה בטיפול בדלקת בכבד בחולי כבד שומני, הצפויות בחודשים הקרובים. שוק הטיפול בדלקת הנגרמת מכבד שומני, הוא שוק גדול, אולם גלמד נמצאת בשלב מוקדם יחסית, ועד כה לא הציגה תוצאות מרשימות בבני אדם המעידות על האפשרות של התרופה שלה לטפל במחלה זו אצל בני אדם.

לפני כחודש הודיעה החברה על כישלון בניסוי בטיפול באמצעות אותה התרופה בדלקת כבד אצל חולי איידס שסבלו גם מכבד שומני בעקבות המחלה. החברה ביקשה לטעון כי אין בהכרח קשר בין מנגנוני המחלה אצל שתי הקבוצות ולכן אין להסיק מכשלון ניסוי זה לגבי הניסוי העיקרי, אולם השוק חשב אחרת ומנייתה איבדה 63% מערכה באותו היום. מאז התאוששה המניה קלות וכעת היא נסחת לפי שווי של 82 מיליון דולר ומחיר המניה נמוך ב-39% מאשר בבוקר ההודעה על הכישלון בניסוי בחולי האיידס. המניה איבדה 58% מאז ההנפקה שלה במרץ 2014.

גלמד מנוהלת אל ידי אלן בהרב והיו"ר שלה הוא חיים הורביץ. בקופת החברה היו 19 מיליון דולר נכון לסוף 2017, כך שהמזומנים שבידה צפויים להספיק לה להשלים את הניסוי העיקרי שלה גם אם לא תבצע את ההנפקה. לגלמד אין כרגע מוצרים נוספים בצנרת, כך שערכה תלוי בעיקר בתוצאות.