פרשיית שחיתות חדשה של חברה קבלנית בנמל אשדוד?

לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", עולות שוב טענות להתנהלות מושחתת לכאורה בנמל הדרומי • הפעם לא מדובר בטענות כלפי הוועד - אלא בטענות כלפי התנהלותה של חברת ניקיון ותחזוקה חיצונית, שפעלה בנמל ונתנה לו שירותים • ההנהלה נאלצה לפנות למשטרה

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

יום לפני שבית-המשפט המחוזי בבאר-שבע מפרסם את הכרעת דינו בתיק פרשת השחיתות בנמל אשדוד, שהנאשם המרכזי בה הוא יו"ר ועד העובדים לשעבר, אלון חסן, הרוחות בנמל שוב אינן שקטות. לפי מידע שהגיע לידי "גלובס" עולות כעת עוד טענות להתנהלות מושחתת לכאורה בנמל הדרומי. הפעם לא מדובר בטענות כלפי ועד העובדים, אבל בדומה לפרשת השחיתות שתגיע מחר (ככל הנראה) לסיומה, הטענות מופנות כלפי התנהלותה של חברת ניקיון ותחזוקה חיצונית, שפעלה בנמל ונתנה לו שירותים.

לפי המידע שבידינו, לאחרונה הגיעו למבקר הנמל, לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, ולמשטרה, תלונות על התנהלותה של החברה הקבלנית שהועסקה בעבודות ניקיון ותחזוקה בנמל, ובעיקר על התנהלותו של אחד מאנשיה, שלפי שעה נכנה אותו, ט'. לפי התלונות, בין היתר, החברה המשיכה לעבוד בנמל אשדוד כשבעה חודשים אחרי סיום הסכם העבודה עימה, העסיקה בנמל 4 עובדים בממוצע, אך רשמה עובדים נוספים במצבת העובדים, אף שהם הועסקו על-ידה בעבודה במקום אחר.

מפעיל טרקטור ללא רישיון

עוד, לפי הנטען, החברה הקבלנית העסיקה בנמל מפעיל טרקטור שופל ללא רישיון, שהביא כלים ללא טסט ורישיון לנמל, ודאגה למינוי מקורביה באמצעות קשרים בהנהלת הנמל. יתר על כן, לפי התלונות שבידינו, ניסו גורמים בהנהלת הנמל להרחיק את ט' מהנמל, כדי להרגיע את הרוחות וכדי שההתנהלות הפסולה תרד מסדר היום.

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "חברת נמל אשדוד קיבלה מכתב אנונימי, שבו ישנן טענות כלפי חברה קבלנית המועסקת בנמל. מכיוון שלחברה אין אמצעים לבדוק בעצמה את הנושא ועקב הטענות שעלו, החברה העבירה את המכתב לבדיקת המשטרה ולטיפולה, ותפעל בהתאם להנחיות".

ט', שעימו שוחחנו היום, ד', הכחיש נמרצות את הנטען נגדו ונגד החברה הקבלנית. לטענתו, התלונות שקריות והוגשו על רקע סכסוך בין החברה שבה הוא מועסק, לבין חברה קבלנית מתחרה שחפצה להיכנס לעבוד בנמל.