התקלה בטלגרם: האפליקציה חוזרת לפעול בהדרגה

(עדכון) - התקלה בטיפול, ובמהלך השעתיים האחרונות טלגרם חזרה לפעול בהדרגה בכל אזורי התקלה • פבל דורוב, מייסד טלגרם כתב בטוויטר כי ההשבתה נובעת מתקלת חשמל בחוות השרתים של החברה באירופה

טלגרם / צילום: רויטרס
טלגרם / צילום: רויטרס

תקלה שנמשכת כבר ארבע שעות (מאז השעה 11 בבוקר לערך) משבשת את פעילות אפליקציית טלגרם ברחבי אירופה, המזרח התיכון ומדינות חבר העמים. זו התקלה השנייה שחוו משתמשי טלגרם החודש, לאחר שתקלה דומה השביתה את יכולת קבלת ושליחת ההודעות באפליקציה למשך שעתיים ב-5.3

התקלה בטיפול, ובמהלך השעתיים האחרונות טלגרם חזרה לפעול בהדרגה בכל אזורי התקלה.

זמן קצר לאחר תחילת התקלה פבל דורוב, מייסד טלגרם, העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו, בו הודיע כי הפסקת חשמל ברשת השרתים של טלגרם באירופה גורמת לשיבושים. הוא כתב כי טלגרם מנסים לפתור את הבעיה, אך הרבה מאוד תלוי המפעילי הדאטה סנטר, ובזמן שיקח להם לטפל בציוד אספקת החשמל של המרכז.

לפני כשעה הציוץ שותף בחשבון הטוויטר הרשמי של טלגרם, בו החברה ביקשה ממשתמשי האפליקציה להתאזר בסבלנות.

לאור שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, טלגרם עשויה להוות חלופה למשתמשי וואטסאפ, הנמצאת בבעלות פייסבוק, אשר מעוניינים לשמור על פרטיותם. אך עם כל תקלה, היכולת של טלגרם להוות אלטרנטיבה ראויה ויציבה מתערערת.

מנגד, בדצמבר האחרון תקלה דומה גרמה לקריסה של אפליקציית וואטסאפ, ומשתמשים רבים עברו לטלגרם כחלופה בעת הקריסה. כמו כן, התקלה שהשביתה את וואטסאפ ב-2014, מיד עם רכישתה על ידי פייסבוק, הובילה 4.5 משתמשים לפתוח חשבון בטלגרם בזמן התקלה, על פי דיווחים.

טלגרם הגיעה החודש לציון דרך משמעותי עם כ-200 מיליון משתמשים חודשיים פעילים ברחבי העולם. אפליקציית המסרים הפכה לפופולרית ביותר גם בישראל לאחרונה, וקהל המשתמשים שלה מתחיל להתרחב ולהפוך לפחות נישתי. כלי תקשורת ופוליטיקאים, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, כבר זיהו שמדובר בכלי תקשורת חשוב עם הקהל, ופתחו לעצמם ערוצים וקבוצות.