עליות משמעותיות באירופה; תם החשש ממלחמת הסחר?

על רקע ההערכות לגבי משא ומתן בין ארה"ב לסין על מלחמת הסחר ההדדית - המסחר במזרח התנהל במגמה חיובית • בבית הלבן מודים: ייתכן "סבל בטווח הקצר" בגלל מלחמת הסחר

המסחר בבורסות אירופה התנהל היום (ה') במגמה חיובית. המסחר בבורסות אסיה התנהל במגמה חיובית, וזאת על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט אמש ועל רקע ההערכות המתחזקות לגבי משא ומתן על מלחמת סחר בין ארה"ב לסין. החוזים העתידיים בארה"ב מאותתים על מגמה חיובית בפתיחת המסחר בארה"ב.

 

בגזרת המאקרו האירופאית - מדד מנהלי הרכש:
■ שוויץ - המדד הראה עלייה של 0.4%, וזאת לעומת תחזית של 0.2%. 
■ ספרד - המדד עמד בתחזית ועמד על 56.2 נקודות.
■ איטליה - המדד פספס את תחזית האנליסטים ועמד על 52.6 נק' לעומת תחזית של 53.9 נק' (עם זאת יש לציין שכל ניקוד מעל 50 עומד על התרחבות, ולפיכך המשמעות היא שההתרחבות לא עמדה בתחזית).
■ צרפת - הנתון תאם את התזית ועמד על 56.9
■ גרמניה - הנתון עמד על 53.9 נק', קצת מתחת לתחזית של 54.2 נק'
■ כלל האיחוד האירופי - הנתון תאם את התחזית ועמד על 54.9 נק'
■ בריטניה - הנתון פספס את התחזית ועמד על 51.7 נק', וזאת לעומת תחזית של 53.9 נק'.

חברת משחקי המחשב UBISOFT Entertainment  בעליות משמעותיות היום אחרי שהמשחק שהוציאה, Far Cry 5 חווה הצלחה גדולה. 

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין: הבית הלבן פרסם את רשימת המוצרים הסיניים עליהם יוטלו מכסים. זו הייתה יריית פתיחה מחודשת למלחמת הסחר שעברה לפסים מעשיים. בתגובה, סין הודיעה מיד על הטלת מכסים על סל של 106 מוצרים אמריקאים, כשבראשם פולי סויה, כימיקלים וכלי רכב. ההערכות בגזרה הפוליטית האמריקאית הן שהמכסים על פולי הסויה נועדו בכדי ליצור לחץ על אחד מבסיסי הבוחרים של טראמפ, הלא הם החקלאים ממדינות הדרום. 

טראמפ לא נשאר חייב להודעת סין וצייץ בטוויטר שלו כי "אנחנו לא במלחמת סחר עם סין, הפסדנו במלחמה הזו לפני הרבה מאוד שנים בגלל האנשים הטיפשים והלא ראויים שייצגו את ארה"ב... אנחנו לא יכולים לתת לזה להימשך". 

עם זאת ההערכות לפיהן משא ומתן בין שתי המעצמות יתחיל בקרוב - גוברות. כך אמר שר-המסחר, ווילבור רוס, בראיון ל-CNBC: "אפילו מלחמות עם יריות באש חמה מסתיימות מו"מ", הוא אמר. "זה לא יהיה מפתיע כלל אם התוצאה הסופית של כל מה שמתרחש עתה תהיה מו"מ. אם זה יקרה במאי או במועד אחר - זו שאלה אחרת לגמרי" (לסיפור המלא).

יש לציין כי מסי הרכב שסין מטילה על ארה"ב הם למעשה מסים על כלי רכב המיוצרים בארה"ב. לכן, ההערכות גוברות כי הדבר עשוי להשפיע גם על יצרניות אירופאיות כמו Bayerische Motoren Werke AG  ומרצדס  שמייצרות את חלק מהדגמים שלהן - בארה"ב. עם זאת, שתי ענקיות הרכב מגיבות הבוקר בעליות שערים להערכות לפיהן סין וארה"ב יתיישבו סביב שולחן המשא ומתן בקרוב.