נעילה שלילית באירופה; חששות מהחרפת מלחמת הסחר

הנשיא טראמפ אמר אתמול כי הוא שוקל להציע הטלת מכסים נוספים בהיקף של כ-100 מיליארד דולר על מוצרים מסין • הדאו ירד בכ-1.4%

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות, לאחר שאתמול רשמו מדדי המניות עליות חדות. אמש הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות אולם היום שבים הסוחרים בעולם להגיב לחששות מהסלמה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין על רקע הצהרת הנשיא טראמפ אתמול.

 

הנשיא טראמפ אמר אתמול כי הוא שוקל להציע הטלת מכסים נוספים בהיקף של כ-100 מיליארד דולר על מוצרים מסין מכיוון שהמכסים האחרונים עליהם הכריזו בסין על מוצרים אמריקאים "אינם הוגנים".

עם זאת, נציג נשרד המסחר האמריקאי  Robert Lighthizer הגיב ואמר כי מכסים כאלה לא יוטלו לפני הליך של שימוע ציבורי.

בינתיים, הצוות הכלכלי הבכיר בממשל סוטה בעליל מההצהרות הקיצוניות של טראמפ ומשתדל לא לשפוך עוד שמן על המדורה. כך, למשל, אמר שר-המסחר, ווילבור רוס, בראיון ל-CNBC, כי תגובת השווקים על העימות האמריקאי-סיני היתה "מופרזת". הוא אותת, שהממשל ינסה לשים קץ למחלוקת באמצעות צעדים דיפלומטיים. "אפילו מלחמות עם יריות באש חמה מסתיימות מו"מ", הוא אמר. "זה לא יהיה מפתיע כלל אם התוצאה הסופית של כל מה שמתרחש עתה תהיה משא ומתן".

בעקבות דברי טראמפ החוזים על מדדי הבורסות של ארה"ב רשמו ירידות של כ-1%, ועם פתיחת המסחר צנח מדד הדאו בכ-250 נקודות, אולם תוך זמן קצר תיקן. כעת רושם הדאו ירידה של 1.3%. 

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה, בסין לא התקיים היום מסחר, ואילו בהונג-קונג רשם המדד המוביל עלייה של קרוב ל-1%. 

 

 

בזירת המאקרו עיני המשקיעים נשואות לנתוני שוק העבודה בארה"ב לחודש מרץ, שפורסמו כשעה לפני פתיחת המסחר. בעוד הצפי עמד על תוספת של כ-190 אלף מקומות עבודה וירידה של 0.1% בשיעור האבטלה לרמה של 4%, נותר שיעור האבטלה ברמה של 4.1%, ונוספו בסך הכל 103 אלף מקומות עבודה בארה"ב.

אתמול דווח כי סין הגישה בארגון הסחר העולמי (WTO) תלונה כנגד המיסוי שהטיל דונלד טראמפ. סין טוענת כי המיסוי אינו תקין כנגד סעיפים של הסכמי המיסוי והסחר הכלליים, והודיעה כי אם העניין לא ייפתר תוך חודשיים היא תבקש שהעניין יעלה מול ועדה.

באסיה, חברת סמסונג אלקטרוניקס הודיעה היום כי הרווח התפעולי שלה ברבעון הראשון של 2018 צפוי לרשום עלייה של 57% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-14.7 מיליארד דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים.