זרמון גרופ ילווה את בניית המותג We 4G של אקספון

בשל העובדה שבמציאות הנוכחית בענף הסלולר מיתוג של שחקן מחיר לא יספיק, באקספון ינסו לשדר שהם "שחקן מחיר עם אפיל של שחקן גדול"

אילון זרמון / צילום: איל יצהר
אילון זרמון / צילום: איל יצהר

משרד הפרסום זרמון גרופ מלווה את בניית המותג We 4G שיושק מחר (ג') על-ידי אקספון 018 - כך נודע ל"גלובס". החברה מתעתדת להשיק רשמית את המותג מחר במסיבת עיתונאים, אך נראה כי ההשקה התקשורתית שאמורה לכלול גם פרסום בטלוויזיה ומהלכים דיגיטליים תידחה עד לאחר יום העצמאות.

אקספון, שבבעלות חזי בצלאל, קיבלה רישיון להיות מפעילת הסלולר השישית בישראל והיא אמורה לפעול בקידומת 051. המותג We, שצפוי להחליף את אקספון כמותג מובייל, יתמודד בשוק רווי, עתיר שחקנים, שרובם כבר שמשכו את המחיר כלפי מטה ולכן מיתוג של שחקן מחיר בלבד לא יספיק. בחירת השם הלא ישראלי מרמזת על כך שבאקספון ינסו לשדר "שחקן מחיר עם אפיל של שחקן גדול", והשימוש ב-We הוא מעין קריצה לחברות כלכלה חדשה כמו WeWork - כאלה שמביאות איתן ערכים מוספים כמו חברתיות ושיתופיות לתוך הצעת הערך הכלכלית שלהן.

בשנים האחרונות התכווצו תקציבי הסלולר באופן משמעותי - זה נכון לתקציבים של החברות הגדולות כמו סלקום פרטנר ופלאפון, שאמנם משקיעות עדיין בתדמית אך באופן מחושב ומכירתי יותר מפעם, ובוודאי נכון לשחקניות מחיר כמו רמי לוי או גולן טלקום. עם זאת, על-פי הערכות, תקציב הפרסום של We 4G יעמוד בחודשים הראשונים על כמה מיליוני שקלים.

אקספון החלה את דרכה כחברת טלפוניה בינלאומית וספקית אינטרנט. במשך תקופה מסוימת טופל תקציב הפרסום שלה באמצעות משרד פוקס&פרנדס, שכבר לא קיים היום. החברה לא נחשבה למפרסמת גדולה ותקציבי הפרסום שלה עמדו תמיד על מיליוני דולרים בודדים. לקראת 2015, לאחר שזכתה במכרז תדרי הדור הרביעי, החלה החברה להיערך לכניסה לשוק הסלולר וערכה מכרז לבחירת משרדי פרסום שבו פנתה למספר משרדים בינוניים בהזמנה להתמודד על התקציב. עם המשרדים שאליהם נעשתה פנייה נמנו JWT ישראל, שעמד בעבר מאחורי השקת פלאפון בארץ.

משרד הפרסום זרמון גרופ הוא בבעלות הפרסומאי אילון זרמון. זרמון טיפל בעבר בתקציבי קמעונאות ופיננסים, אך לא בתקציבי סלולר. באקספון אישרו את הידיעה.