ההונאה מאחורי דף הפייסבוק של תנועת Black Lives Matter

העמוד הגדול ביותר בפייסבוק של תנועת Black Lives Matter היה ככל הנראה הונאה ונוהל ע"י גבר אוסטרלי לבן • לעמוד היו 700 אלף עוקבים שתרמו לו כ-100 אלף דולר, אך אלה ככל הנראה מעולם לא הגיעו לתנועה עצמה

תנועת Black Lives Matter / רויטרס
תנועת Black Lives Matter / רויטרס

ההונאה שעמדה מאחורי דף הפייסבוק BLM שנחזה לשמור על זכויות הקהילה האפרו-אמריקאית בארה"ב: העמוד הגדול ביותר בפייסבוק של תנועת Black Lives Matter היה ככל הנראה הונאה ונוהל על-ידי גבר אוסטרלי לבן.

לעמוד היו 700 אלף עוקבים, והאדם שניהל את העמוד ככל הנראה לקח לכיסו את 100 אלף הדולרים שנאספו. לעמוד היה מספר עוקבים כמעט כפול משל העמוד הרשמי של התנועה.

תחקיר של רשת CNN מצא כי העמוד היה קשור לאיאן מקיי, בכיר בארגון לאומי של עובדים אוסטרליים, ושמנהלי העמוד בי.פי פארקר וסטיב פארקס היו למעשה שני פרופילים שקושרו לשרתים של מקיי. לפי התחקיר, גם אתרים אחרים שהעמוד פרסם כמו blackpowerfist.com ו-blacklivesmatter.media היו אתרים שרשם מקיי.

מנהלי העמוד, שמנהלים גם קבוצת פייסבוק בשם Black Lives Matter שמונה 40 אלף חברים, עודדו את העוקבים לתרום דרך עמוד הפייסבוק ודרך פורטלים לגיוסי כספים כמו Donorbox, PayPal ,Patreo ו-Classy. לפי מקור של CNN, לפחות אחד החשבונות קשור לאיאן מקיי בשם ובחשבון הבנק. ככל הנראה בכל הפלטפורמות יחד נאספו יותר מ-100 אלף דולר.

אחת ממייסדות התנועה, פטריס קולורס, יצרה קשר עם פייסבוק לפני מספר חודשים והתריעה על חשד להונאה, אך לא ננקטה שום פעולה מצד הרשת החברתית בעניין. גם בתחקיר נכתב כי CNN הראתה את הממצאים לפייסבוק בשבוע שעבר, אך החברה טענה כי העמוד "לא מפר את כללי הקהילה שלנו". לאחר מספר ימים פייסבוק הסירה את העמוד וסגרה את הפרופיל של בי.פי פרקר.