נדחה ערעורו של עופר מקסימוב: לא ישוחרר בשחרור מוקדם

מקסימוב מרצה עונש מאסר ממושך מאז שנת 2003 על מעורבותו בפרשת הבנק למסחר • מדובר בערעור על החלטה שנייה של ועדת השחרורים לדחות בקשה של מקסימוב לשחרור מוקדם, והוא יוכל להגיש בקשה נוספת בעוד כחודש, חצי שנה מהחלטת הוועדה הקודמת

מקסימוב היום במחוזי / צילום: אמיר מאירי
מקסימוב היום במחוזי / צילום: אמיר מאירי

עופר מקסימוב, המרצה עונש מאסר ממושך מאז שנת 2003 בגין מעורבותו בפרשת המעילה בבנק למסחר, ימשיך לרצות את עונשו, ולא יזכה לשחרור מוקדם - כך קבע היום (ג') הרכב השופטים אברהם טל, שמואל בורנשטין ודבורה עטר מבית המשפט המחוזי מרכז.

מקסימוב ערער על החלטת ועדת השחרורים, שהחליטה לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם, לאחר שריצה 16 מתוך 18.5 שנות מאסר שנגזרו עליו.

הפרקליטות התנגדה לשחרורו של מקסימוב, בין היתר בטענה של התנהגותו השלילית כאסיר והיעדר סיכוי אמיתי לשקם אותו, בעוד מקסימוב, שיוצג בהליך על-ידי עו"ד סוזי עוזסיני-ארניה, הציג חוות-דעת מקצועיות התומכות בשחרורו. לטענת מקסימוב, הוא עבר הליך שיקום ממושך ומקיף במהלך תקופת מאסור, אשר בעקבותיו הוא כבר לא מהווה סכנה לציבור, והוא מגלה אמפתיה וצער כלפי קורבנות העבירות שלו.

השופטים כתבו בהכרעתם כי הגיעו למסקנה "לפיה חרף נתוניו החיוביים של העותר, שנלקחו שחשבון במידה הראויה על-ידי הוועדה ועל ידינו, הוא לא הוכיח כי שחרורו המוקדם לא יסכן את הציבור", ובהמשך הוסיפו כי בהתאם לחוות-הדעת שהוצגו לוועדת השחרורים, מקסימוב "סובל מהימור פתולוגי החל מהיותו נער, שבא לידי ביטוי בולט במהלך 5 השנים בהן ביצע את העבירות נושא מאסרו", והוסיפו כי "יש בעותר (מקסימוב, ב' ש') קווי אישיות שעלולים להקשות על תפקודו באופן נורמטיבי בחברה ללא תמיכה" .

אחותו של מקסימוב, אתי אלון, שוחררה כזכור לפני כשנה וחצי בשחרור מוקדם, לאחר שריצתה 14.5 שנות מאסר, ובאשר לטענותיו של מקסימוב לאפליה לרעה שלו ביחס להחלטה לשחרר את אלון שחרור מוקדם, רשמו השופטים כי הם דוחים את טענת האפליה, שכן מבלי להקל בחומרת מעשיה של אלון, "היא קיימה את דרישותיו של העותר (מקסימוב, ב' ש') ממנה, תוך הפעלת מניפולציות מצידו כלפיה, היא לא הייתה בעלת דפוסים עברייניים או מניפולטיביים, כפי שאובחן העותר, ולא הייתה מכורה להימורים".

מדובר בערעור על החלטה שנייה של ועדת השחרורים לדחות בקשה של מקסימוב לשחרור מוקדם, הוא יוכל להגיש בקשה נוספת בעוד כחודש, חצי שנה מהחלטת הוועדה הקודמת.