זוגלובק תשווק מוצרים טבעוניים תחת המותג זוגלו'ס

המיתוג הנפרד נועד לייצר בידול מהמוצרים של זוגלובק ולמנוע את הקישור האוטומטי אצל הצרכן למוצרי בשר • זוגלובק כבר פעילה שנים רבות בקטגוריות צמחוניות, אך זוהי הפעם הראשונה בה היא נכנסת גם לטבעונות

טרנד הטבעונות לא פוסח גם על זוגלובק, שמזוהה יותר מכל עם בשר מעובד, נקניקיות ונקניקים. החברה שבבעלות משפחת זוגלובק, תחל לשווק סדרה של חמישה מוצרים טבעוניים תחת השם זוגלו'ס. המיתוג הנפרד, שמשמש כיום את החברה רק בפעילות הבינלאומית שלה בצפון אמריקה, נועד לייצר בידול מהמוצרים של זוגלובק, ולמנוע את הקישור האוטומטי אצל הצרכן למוצרי בשר. במסגרת הסדרה החדשה יימכרו מוצרים טבעוניים בהם המבורגר פטריות, שלושה סוגי שניצלים צמחיים ונקניקיות צמחיות מועשרות חלבון.

לדברי, אלי זוגולובק, יו"ר ומנכ"ל החברה הצפי הוא כי המכירות בשנה הראשונה מהמוצרים הטבעוניים יגיעו ל-10 מיליון שקל. כיום, לפי נתוני סטורנקסט, כלל קטגוריות מוצרי הטבע (צמחוניים וטבעוניים) מסתכמת בכ-230 מיליון שקל בשנה. בשנת 2017 צמחו מכירות המוצרים בקטגוריה הצמחונית טבעונית ב-17.7%, גידול כספי של כ-34 מיליון שקל ביחס ל-2016. לדברי זוגלובק, כיום המכירות שלה בצפון אמריקה במוצרים צמחיים מסתכמות ב-35 מיליון שקל בשנה, ובקרוב המוצרים הטבעוניים צפויים לצאת גם לשוק האמריקאי.

זוגלובק כבר פעילה שנים רבות בקטגוריות צמחוניות, אך זוהי הפעם הראשונה בה היא נכנסת גם לטבעונות.

זוגולו'ס
 זוגולו'ס

בניגוד לאסם, שבחודשים האחרונים ביצעה מהלך דומה, במסגרתו הרחיבה את היצע ומגוון המוצרים הצמחיים שלה, בזוגלובק מתכוונים למכור את המוצרים לא רק ברשתות המזון הגדולות, אלא גם בחנויות מתמחות.

אלי זוגלובק לא רואה התנגשות בין היותה של זוגלובק חברה שמזוהה יותר מכל עם בשר, לרצון להתבלט גם בקטגוריות הטבעוניות ולהתקשר עם ארגונים כמו 'ויגן פרנדלי' אשר סייעו לחברה בהליך פיתוח המוצרים.

גם אם בחברה דוחים את הטענה שהמשבר אליו נכנסה תעשיית הבשר המעובד ב-2015, בעקבות האזהרה החמורה שפרסם ארגון הבריאות העולמי הוא זה שהוביל אותם לחזק את הפעילות הצמחונית, קשה שלא לקשור בין הדברים.

נתוני סטורנקסט המסכמים את 2017 מראים אמנם התאוששות בצריכת מוצרי הבשר של זוגלובק בכמה קטגוריות כמו נקניקים יבשים ובשרים על האש, חלקן אף קרובות לחזור למה שהיו טרום המשבר, אך בקטגוריות אחרות כמו המעדניה או נקניקים ארוזים, היא עדיין לא שבה לאיתנה, וספק אם תשוב על רקע הרגלי הצריכה המשתנים. "זה נכון שזוגלובק הוקמה על בסיס של בשר, אבל היום אנחנו רואים בתחום הטבעוני מנוע צמיחה" הוא אומר.