רו"ח דורון סדן נבחר לשותף המנהל הבא של PwC ישראל

על רקע פרישתו הקרבה של השותף המנהל בפירמה, רו"ח יוסי פילוס, התקיימו אתמול בחירות חשאיות לבחירת מנהל חדש • סדן גבר על רו"ח רובי סולימן ועתיד להחליף את פילוס בתפקיד בינואר 2019

רו"ח דורון סדן / צילום: חגית גורן
רו"ח דורון סדן / צילום: חגית גורן

רו"ח דורון סדן נבחר לשותף המנהל בפירמת ראיית החשבון PwC Israel (קסלמן וקסלמן). סדן יחליף את השותף המנהל, רו"ח יוסי פילוס, שעתיד לפרוש מהפירמה בסוף השנה לאור הגעתו לגיל פרישה (על-פי תקנון הפירמה - 66). סדן נבחר אתמול (ג') בתום הליך בחירות חשאי שנערך לבחירת המנהל הבא שיוביל את הפירמה.

כפי שנחשף ב"גלובס", על התפקיד התמודדו שני מועמדים: רו"ח דורון סדן, המכהן כראש חטיבת המסים בפירמה; ורו"ח רובי סולימן, שותף בכיר במחלקת הביקורת.

פילוס מונה ב-2013 כמחליפו של רו"ח אבי ברגר שכיהן כמנהל הפירמה במשך למעלה מ-20 שנה. בחירתו של פילוס נעשתה במסגרת הבחירות החשאיות הקודמות שהתקיימו בפירמה, וגם כעת ציפו השותפים לערוך הליך חשאי לבחירת מחליפו, ואולם פרטי ההליך הגיעו לידי "גלובס".

PwC ישראל נמנית עם 5 פירמות ראיית החשבון הגדולות בישראל, לצד EY ישראל, KPMG סומך-חייקין, Deloitte ישראל ו-BDO זיו-האפט. הפירמה מעסיקה כ-1,000 עובדים, מתוכם 60 שותפים.

צפויים שינויים נוספים בקסלמן

סדן מונה למנהל תחום המסים במסגרת "מתיחת הפנים" הקודמת שעברה הפירמה ב-2013, רגע לפני פרישתו של המנהל הקודם, ברגר, ואשר במהלכה נבחרו 3 רואי חשבון להוביל את שלושת תחומי הליבה של הפירמה (רו"ח רונן זיסר נבחר להוביל את תחום הביקורת בפירמה; רו"ח ליאת אנזל-אביאל - את תחום הייעוץ; ורו"ח דורון סדן - את תחום המסים של הפירמה).

במסגרת הבחירות הצביעו כ-60 השותפים בפירמה ללמועמדים, כאשר לכל אחד היה קול שווה בהצבעה, ובסופה קיבל סדן רוב קולות.

הליך בחירה של מנהל חדש באופן דמוקרטי, בהצבעה של כלל השותפים בפירמה הוא חריג מאוד בנוף הפירמות הגדולות בארץ. במרבית הפירמות הגדולות מתמנה ראש המשרד על-ידי הראש היוצא, שמעביר אל יד-ימינו את השרביט. כך, עם פרישתו של היו"ר המיתולוגי של פירמת רואי החשבון הגדולה בישראל, EY ישראל, מינה רו"ח יצחק פורר את בן-טיפוחיו, רונן בראל, לתפקיד. בפירמת רואי החשבון Deloitte ישראל מונה יורשו של רו"ח יגאל בריטמן המנוח - רו"ח אילן בירנפלד - על-ידי אסיפת השותפים של הפירמה. זאת, לאור מותו הפתאומי בתאונת טיס של בריטמן, שהנהיג את הפירמה עד 2013.

ב-PWC צפויים עוד כמה שינויים בצמרת, לקראת סוף השנה, כאשר יחד עם רו"ח פילוס, יפרשו מהפירמה רו"ח אסף שמר ובהמשך גם רו"ח צביקה יחזקאל - שלושתם נמנים עם הדור הוותיק בפירמה.