אינטק פארמה גייסה 35.4 מיליון דולר בדיסקאונט של 18%

הנפקת המניות בנאסד"ק נעשתה לפי מחיר של 5.25 דולר למניה • הסכום שגויס ישמש להשלמת הניסוי בגלולת האקורדיון לטיפול בפרקינסון

מעבדות חברת אינטק פארמה / צילום: איל יצהר
מעבדות חברת אינטק פארמה / צילום: איל יצהר

חברת התרופות אינטק פארמה גייסה היום (ד')  35.4 מיליון דולר לפי מחיר של 5.25 דולר למניה - נמוך ב-18% מהמחיר שבו נסגר המסחר במניה בנאסד"ק אתמול. החברה נמצאת בהקפאת מסחר בתל-אביב לרגל הגיוס ובקדם מסחר בנאסד"ק, יורדת המניה 15%. אינטק פארמה  נסחרת לפי שווי של 158 מיליון דולר.

את ההנפקה הובילה אופנהיימר ושות', יחד עם לנדנבורג ת'למן ורות' קפיטל כחתמי משנה.

הדיסקאונט שספגה החברה הוא אמנם משמעותי, אולם כעת יש לה סכום מספיק ויותר מכך להשלים את הניסוי שלה בגלולת האקורדיון לטיפול בפרקינסון. מוצר זה, אשר משחרר את התרופות לבודופה וקרבידופה באופן מושהה בפתח המעי, נמצא בשלב III ובתקווה האחרון לפני שיווק. החברה מעריכה כי תוצאות הניסוי יתפרסמו במהלך המחצית השנייה של 2018, וכי תהיה לה יכולת ייצור למוצר אצל קבלן משנה במהלך השליש השלישי של 2018.

נכון לסוף 2017 היו לאינטק 55 מיליון דולר בקופת המזומנים, וקצב השריפה שלה עמד על כ-10 מיליון דולר לרבעון, שרובם הוקדשו לניסוי הקליני. כך, שהסכום המשולב עשוי לאפשר לחברה לא רק לסיים את הניסוי אלא גם להגיע לשלב המסחור של הטכנולוגיה כשהיא אינה משוועת למזומנים.

החברה ציינה בעבר כי היא מקווה לחתום על הסכם מסחור למוצר, ואין בכוונתה לשווקו בעצמה. אולם, עליה להערך גם לאפשרות של שיווק עצמאי, כדי לא להגיע מעמדת נחיתות למו"מ עם משווקים פוטנציאליים. 

כזכור, לפני כשנה נמכרה חברת נוירודרם, הפועלת גם היא בתחום השחרור המבוקר של תרופות לפרקינסון, לפי שווי של מיליארד דולר לחברת מיצובישי טנאבה היפנית. נוירודרם, כמו אינטק, עדיין צריכה לעבור ניסוי אחרון לפני שיווק למוצר שלה.