סקר הפרסומות: ביטוח ישיר - הכי זכורה, 9 מיליון - האהובה

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין שמקדם את חגיגות ה-70 למדינה רושם 12.6% שיעורי אהדה - מקום שלישי בדירוג השבועי

שני כהן, 9 מיליון / צילום: מתוך הקמפיין
שני כהן, 9 מיליון / צילום: מתוך הקמפיין

גל הפרסום לקראת חג הפסח הסתיים, נרשמת ירידה ניכרת בכמות הפרסומות, והנתונים באים לידי ביטוי גם בזהות הפרסומות שמדורגות השבוע במדד הפרסומות הזכורות והאהובות. פרסומות "מושקעות" כמעט ולא עלו - למעט כאלה שבחרו לנצל את המסך הריק יחסית מפרסומות כדי לבלוט עם פרסום "תחזוקה".

הפרסומות של קבוצת אי.די.אי לביטוח (ביטוח ישיר) מובילות השבוע גם בפרמטר הזכירות וגם בפרמטר האהדה: פרסומת היונים לביטוח ישיר של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי היא הזכורה ביותר, אך ההפתעה הגדולה היא שבאופן יוצא דופן היא מצליחה לעבור בנקודות את הפרסומת של המותג השני של הקבוצה - 9 מיליון. לעתים רחוקות מצליחה פרסומת לעקוף את הפרסומת של 9 מיליון. פרסומות היונים שומרות בדרך-כלל על זכירות ואהדה בווליום בינוני-גבוה, שנובע בין היתר גם מהשפה המשעשעת אך גם מהקונסיסטנטיות. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים בכ-26% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 7.3%.

ממש בצמוד לה ממוקמת הפרסומת של 9 מיליון, בכיכובה של שני כהן ובאמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. שיעור האהדה לפרסומת נמוך בכ-16% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 26.4%. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

הקמפיין שמקדם את חגיגות ה-70 למדינה עלה השבוע באמצעות לפמ ורשם 12.6% שיעורי אהדה, הממקמים אותו במקום השלישי בדירוג הפרסומות האהובות. עם זאת, מבחינת הזכירות מצליח הקמפיין הרבה פחות וממוקם במקום השמיני בלבד.

הקמפיין לאתר השוואת מחירי המלונות trivago, שהחברה מפיקה באופן עצמאי, הוא המושקע ביותר השבוע מבחינה תקציבית, עם היקף השקעה כולל של כ-1.1 מיליון שקל.

כאמור, מנתוני יפעת בקרת פרסום נכרת ירידה משמעותית בהיקף הפרסום: 627 קטעי פרסום השבוע לעומת 757 לפני שבועיים (בשבוע שעבר לא פורסם דירוג בגלל החג). היקף ההשקעה בפרסום ירד מכ-36.3 מיליון שקל לכ-24.2 מיליון שקל.