ישראכרט מייקרת את העמלות לבעלי כרטיס אשראי

עיקר ההתייקרות - עד עשרות שקלים - בעמלות המתבצעות באמצעות פקיד • ישראכרט: "עדכון התעריפון משקף שינוי בהוצאות התפעוליות"

מנכ"ל ישראכרט, רון וקסלר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל ישראכרט, רון וקסלר / צילום: איל יצהר

כשבוע לאחר שפורסם ב"גלובס" כי ישראכרט מייקרת מספר עמלות לבתי העסק, כעת נודע כי היא מבצעת מהלך דומה גם בקרב הלקוחות הפרטיים. חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, בניהולו של רון וקסלר, הודיעה באחרונה על שינוי ב-12 עמלות. בחלק מהמקרים מדובר בהעלאה זניחה של פחות משקל ובחלק מהמקרים מדובר בהתייקרות משמעותית יותר.

כך למשל, עלות משלוח כרטיס אשראי חליפי מישראל לחו"ל לכתובת הלקוח התייקרה מ-17.83 דולר ל-25 דולר, ורכישת מט"ח מחלפן באמצעות  כרטיס אשראי התייקרה מ-3.55 דולר ל-5 דולר. עמלות המתבצעות בערוץ ישיר (שימוש בערוצים דיגיטליים) נותרו ללא שינוי, אך על אותו שירות באמצעות פקיד נרשמה התייקרות. כך למשל בעוד בעבור פירעון מוקדם של אשראי העמלה בערוץ ישיר הייתה ונותרה 30 שקל, אותה פעולה באמצעות פקיד התייקרה מ-39.17 שקל ל-60 שקל.

דוגמאות לשינויים בעמלות ישראכרט
 דוגמאות לשינויים בעמלות ישראכרט

כמו כן ישראכרט יצרו בידול בעמלת פירעון מוקדם של עסקאות. גובה עמלה זו עמד הן בערוץ הישיר והן באמצעות פקיד עמד על 29.38 שקל. ישראכרט הוזילו את עמלת הערוץ הישיר ל-20 שקל, ומנגד ייקרו את העמלה המתבצעת באמצעות פקיד ל-40 שקל.

ישראכרט מבצעת את מהלך ייקור העמלות, כשברקע התחרות הגוברת בתחום הסליקה ששוחקת את הכנסות החברות בענף. עמלות הסליקה אמורות להמשיך לרדת בשנים הקרובות, על פי מתווה של הפחתה בעמלה הצולבת שקבע בנק ישראל (העמלה שמשלמות החברות זו לזו תמורת הזכות לסלוק האחת את השנייה. עמלה זו מהווה את מחיר הרצפה לעמלת הסליקה). העמלה הצולבת צפויה לרדת מ-0.7% ל-0.5% בשנים הקרובות. נציין כי על מגמת השחיקה הזו מפצה גידול של 6%-8% במחזורי השימוש בכרטיסי אשראי.

מישראכרט נמסר בתגובה: "חברת ישראכרט ביצעה עדכון התעריפון ללקוחות הפרטיים המשקף שינוי במבנה ההוצאות התפעוליות. חשוב להדגיש כי לרוב העמלות מוצע ללקוח שירות בערוצים הישירים של החברה בעלות מופחתת או ללא עלות באתר החברה".