נציג המשקיעים במפעל נגב קרמיקה: "נחתום על העסקה היום"

המפעל, שנסגר באחרונה ע"י קרן ויולה, יימסר למשקיעים בחינם, אך הם ייקחו על עצמם התחייבויות בגובה של כ-150 מיליון שקל • המשקיע המרכזי במפעל הוא איש עסקים ירדני, שפרטיו לא נחשפו • במתכונת החדשה המפעל יעסיק 75 עובדים במקום 120

נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר
נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר

"נחתום כבר בשעות הקרובות עם קבוצת נגב על העברת השליטה על מפעל נגב קרמיקה בירוחם", כך אמר בצהריים (ג') איש העסקים משה סבח, שמייצג קבוצת משקיעים שמבקשים להעביר את השליטה על המפעל שבירוחם, שנסגר באחרונה בידי הבעלים של קבוצת נגב קרן ויולה.

לדברי סבח "החוזה כבר סגור והחתימה תהיה היום. לא נעשה אירוע חגיגי בגלל שאנו בפתחו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אך בשבוע הבא נקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה, אלי כהן, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן והעובדים. ההתקדמות הדרמטית בעסקה באה לאחר שהגיעה ערבות בנקאית מאיש העסקים הירדני שמגלה במפעל עניין רב".

המשקיע המרכזי במפעל הוא איש עסקים ירדני, שאת פרטיו סבח מסרב לחשוף: "הוא יישאר חסוי, בגלל שיש לו פעילויות עסקיות גם במדינות ערב. בימים הקרובים נחשוף את המשקיעים הישראליים".

"גלובס" חשף כבר לפני כחודש וחצי כי סבח, ביחד עם אנשי עסקים נוספים, מתקרב לעסקה להעברת השליטה על המפעל בירוחם מקרן ויולה. המפעל, שהוקם עוד בימים שקבוצת נגב הייתה בבעלות אפריקה תעשיות, יימסר למשקיעים החדשים בחינם, אך אלה ייקחו על עצמם התחייבויות בגובה של כ-150 מיליון שקל.

טרם סגירתו באוקטובר 2017, המפעל העסיק כ-120 עובדים. לדברי סבח, במתכונתו החדשה המפעל יעסיק 75 עובדים, תנאי העסקה שלהם והזכויות הפנסיוניות שצברו במשך השנים- יישמרו: "העובדים שימשיכו איתנו יקבלו שכר ממוצע של 9.5 אלף שקל, יהיה הסכם קיבוצי וכל הזכויות שנצברו יישמרו", אמר סבח.

קרן ויולה, שהחליטה על סגירת המפעל בירוחם, נימקה את ההחלטה בכך שלפעילותו אין הצדקה כלכלית שכן יבוא של אריחי קרמיקה ופורצלן מטורקיה זול יותר מייצורם בישראל. אף שהחליטה על סגירת המפעל, הקרן ממשיכה להחזיק בקבוצת נגב ואיתה רשת של חנויות בפריסה ארצית.