בורסות אירופה ננעלו בירידות מתונות; אריקסון זינקה ב-17.5%

החברה השוודית פרסמה דוחות שעקפו את תחזיות האנליסטים • המסחר באסיה נסגר בירידות

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המניות האירופיות סגרו היום (ו') את המסחר בנטייה קלה לירידות, ללא שינויים מהותיים, תוך שהמשקיעים מעכלים מספר גדול של דוחות כספיים.

 

מדד Stoxx 600 האירופי ננעל היום בירידה קלה, בעוד שהמגזרים השונים בו ננעלו בדרך כלל בירידות. המסחר בבורסות השונות ביבשת התנהל במגמה מעורבת.

התוצאות הכספיות של חברת אריקסון השוודית ברבעון הראשון של השנה עקפו את ציפיות האנליסטים. ההפסד של החברה, שנמצאת בשיאו של תהליך התייעלות, הצטמצם ל-300 מיליון קרונות (35.6 מיליון דולר), לעומד הפסד עתק של 11.3 מיליארד קרונות בשנה המקבילה. ציפיות האנליסטים היו להפסד של 2.4 מיליארד קרונות. בתגובה מניית אריקסון, שנסחרת גם בנאסד"ק, זינקה בכ-17.5% בבורסת שטוקהולם. 

ענקית מוצרי הצריכה רקיט בנקיזר פרסמה הבוקר דוחות מאכזבים. שיעורי הצמיחה של מכירות הקבוצה לא עמדו בציפיות האנליסטים. המניה נפלה במסחר בלונדון. 

מניית Telia  השוודית זינקה ביותר מ-8%, לאחר שהחברה הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 1.78 מיליארד דולר (15 מיליארד קרונות שוודיות). 

מחיר הנפט ירד מעט הבוקר, אך הוא עדיין גבוה ועומד על 68 דולר לחבית. הסיבות לעליות במחירי הנפט בימים האחרונים: ירידה באספקה השוטפת, ירידה במלאי החירום בארה"ב והתבטאות של בכיר בערב הסעודית שאמר כי הוא רואה את מחיר הנפט האופטימלי נע בטווח של 80 דולר ל-100 דולר כבר בטווח של החודשים הקרובים.

חברות הטכנולוגיה הובילו את הירידות בבורסות אסיה, לאחר שיצרנית השבבים מטאיוואן TSMC דיווחה אתמול על תחזיות מאכזבות להכנסות הרבעון השני של השנה. החברה, אחת מהגדולות בעולם לייצור שבבים, צופה הכנסות של 7.8-7.9 מיליארד דולר, בעוד שהערכות האנליסטים עמדו על 8.8 מיליארד דולר. מניית TSMC נפלה במסחר בבורסת ניו-יורק אתמול בכ-6%. מניית Tokyo Electron Ltd  סמסונג אלקטרוניקס  נפלו במסחר.