שופט העליון הפורש יורם דנציגר יצטרף למשרד מטרי-מאירי

דנציגר, שפרש מבית המשפט העליון בפברואר השנה, יעסוק בתחום הבוררויות • ישמש גם כפרופסור מן המניין בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א

יורם דנציגר / צילום: איל יצהר
יורם דנציגר / צילום: איל יצהר

השופט העליון הפורש יורם דנציגר יחזור לשתף פעולה עם עורכי הדין רונן מטרי ומורן מאירי, שהיו שותפים במשרד עורכי הדין שייסד דנציגר, ואשר פורק לאחר מינויו לשיפוט.

דנציגר, 64, הודיע לפני כשנה על החלטתו לפרוש בפברואר השנה מכס השיפוט, בשל "סיבות אישיות". זאת, על אף שנותרו לו עוד יותר מ-5 שנים לפרישה משיפוט בגיל 70, כמקובל.

דנציגר מונה לשיפוט בבית המשפט העליון בשנת 2007, ביוזמתו של שר המשפטים דאז, דניאל פרידמן, שפעל למנות משפטנים מהמגזר הפרטי לכהונת שיפוט בבית המשפט העליון.

עו"ד דנציגר הקים בשנות ה-80 את משרד עורכי הדין דנציגר-קלגסבלד, ביחד עם עו"ד אביגדור (דורי) קלגסבלד, שנסגר עם עזיבתו של דנציגר ומעברו לבית המשפט העליון. בעקבות סגירת המשרד, החליטו שניים מהשותפים במשרד שנסגר, עורכי הדין רונן מטרי ומורן מאירי, לייסד משרד חדש, שיעסוק בעיקר במשפט מסחרי, בפירוקים ובנדל"ן, החלטה שהתקבלה בעידודו של דנציגר.

מאירי, המקורב מאוד לדנציגר, אף קיבל ממנו בירושה את הנאמנויות בחברת אי.די.בי, בהיקף של יותר ממיליארד שקל.

כעת נראה כי הקשרים החברתיים בין שלושת המשפטנים מאירי, מטרי ודנציגר נשמרו לאורך השנים. שני החברים גם הגיעו לפני כחודש לתערוכת ציורים שערך בנו של השופט, יוני דנציגר, בשיתוף עם עמותת איל"ן (השופט דנציגר כיהן בעבר כחבר הנהלת העמותה). כעת עתיד דנציגר לחזור ולשתף פעולה עם מטרי ומאירי,ולהצטרף למשרדם, לעיסוק בתחום הבוררויות בלבד.

בנוסף, לפני כחודש הודיעה הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב על הצטרפותו של דנציגר, שהוא גם פרופסור למשפטים המתמחה בדיני חברות, כפרופסור מן המניין לפקולטה. דצניגר שימש בשנים האחרונות כמרצה מן החוץ בפקולטה, ועתה, לאחר פרישתו, הוא מצטרף אליה כחבר סגל קבוע.

ממשרד עורכי הדין מטרי-מאירי נמסר בתגובה כי "אין בכוונת השופט דנציגר לעסוק במקצוע עריכת הדין או לשמש כשותף או כיועץ למשרדנו. השופט דנציגר מבקש לעסוק בעתיד בתחום הבוררויות, וכשותפיו בעבר בטרם פנה לשיפוט, אך טבעי היה 'שיחזור הביתה' וימצא במשרדנו אכסניה נעימה לניהולן".