ירידות בסיום המסחר בניו-יורק; תשואות האג"ח הכבידו על השוק

תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים קרובות ל-3% • גוגל תפרסם את דוחות הרבעון הראשון בתום המסחר

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') בירידות. המסחר באסיה נסגר בירידות ואילו המסחר בבורסות אירופה התנהל במגמה מעורבת. בסוף השבוע נסגר המסחר בוול סטריט במגמה אדומה. 

 

נשיא צרפת עמנואל מקרון, יצא לביקור בן שלושה ימים בארה"ב. בתקופה האחרונה, נדמה כי שוררים יחסי ידידות בין טראמפ למקרון, במיוחד לאחר התקיפה המשותפת בסוריה לפני שבועיים. על רקע המתיחות עם סין, ייתכן כי טראמפ יחליט להדק קשרים מסחריים עם מדינות מערב אירופה.

אחרי העליות במחירי הנפט בשבוע החולף, היום חזרו מחירי הנפט לירידות. כעת, מחיר חבית אחת עומד על 67.95 דולר. בין הסיבות לירידות נמצא ציוצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטוויטר, שבו אמר כי מחירי נפט גולמי גבוהים "אינם מקובלים", וזאת זמן קצר לאחר שמפיקות הנפט הגדולות בעולם התחייבו לקיצוץ בתפוקה, שסייע לעליית מחירים בשוק.

המסחר בשוקי המניות מושפע עליית תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים, שממשיכות לעלות. תשואות האג"ח הממשלתי נעות סביב ה-3%, נקודה שנחשבת נקודת התנגדות שמעבר לה הלחץ על שוקי המניות יגבר. עונת הדוחות בעיצומה והיום יפורסמו דוחות של 91 חברות כשהבולטת שבהן אלפאבית, החברה האם של גוגל. הסברו  פרסמה את דוחותיה כבר לפני תחילת המסחר. חברת הצעצועים דיווחה על ירידה של כ-16% בהכנסות, שהסתכמו ב-716.3 מיליארד דולר. הפסד ברבעון עמד על 112.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 68.6 מיליון דולר ברבעון המקביל (להרחבה). 

קימברלי קלארק  פרסמה דוחות, שעקפו את תחזיות השוק. הכנסות החברה עלו ב-5% והסתכמו ב-4.73 מיליארד דולר. ציפיות האנליסטים עמדו להכנסות בהיקף 4.6 מיליארד דולר. בנטרול הפסדים חד-פעמיים, הרווח למניה עמד על 1.71 דולר, לעומת ציפיות של 1.69 דולר למניה.

גם חברת התעופה אלסקה אייר גרופ  פרסמה דוחות לפני המסחר. ההכנסות עמדו על 1.83 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל. הרווח המתואם למניה עמד על 14 סנט, גבוה ב-2 סנט מציפיות האנליסטים. 

אלפאבית , החברה-האם של גוגל, צפויה לפרסם את דוחותיה בתום המסחר בארה"ב. החברה צפוייה להציג רווחים של 9.28 דולר למניה.

מניית אפל  ממשיכה לרכז עניין. המניה ירדה ביותר מ-4% במסחר ביום שישי לאחר שמורגן סטנלי העריך כי הצמיחה של החברה בשוק הסיני נבלמת ומכירות האייפון יחמיצו את התחזיות המוקדמות. הערכה דומה פרסם בנק ההשקעות השוויצי UBS.