רשות ני"ע התערבה: בזק - ניתן יהיה לבחור פחות דירקטורים

רשות ניירות הערך הבהירה כי מספר הדירקטורים לא חייב לעמוד על 13 או 15 כפי שהציעה בזק ויכול להיות נמוך יותר

בזק פרסמה הבהרה לקראת כינוס האסיפה הכללית של החברה ביום חמישי הקרוב, וזאת בעקבות התערבות של רשות ניירות ערך. ההבהרה נוגעת למספר הדירקטורים שעשויים להיבחר לדירקטוריון החברה - נושא שמעורר מחלוקת בין המוסדיים ואנטרופי המייצגת אותם, לבין החברה.

על פי סדר היום של האסיפה, דירקטוריון בזק יורכב מ-13 או 15 דירקטורים. מדובר במספר גבוה מאוד של דירקטורים, ובזק כבר תיקנה והבהירה שהיא תפעל לצמצום מספר הדירקטורים בהמשך השנה.

הרשות הבהירה כי אין הכרח שבאסיפה יבחר המספר המקסימלי של דירקטורים המצוין, והדבר תלוי באופן הצבעת בעלי המניות, שמצביעים בנפרד לגבי מינוי של כל מועמד לכהונת דירקטור. מועמד מתמנה לתפקיד רק בקבלת הרוב הנדרש לבחירתו. עוד הבהירה הרשות שככל שלא יתקבל רוב קולות לאף אחת מן החלופות (13 או 15 חברי דירקטוריון), אזי דירקטוריון החברה יתכנס בהקדם האפשרי כדי לדון בהשלכות ויפורסם דיווח מיידי בהתאם.

בעקבות ההבהרה הודיעה בזק כי היא תאפשר לבעל מניות בחברה במועד הקובע אשר מעוניין להשתתף ולהצביע באסיפה באמצעות שלוח, להפקיד כתב מינוי במשרדי החברה לפחות 24 שעות לפני מועד כינוס האסיפה הכללית, וזאת בשונה מהרגיל לפיו הפקדת כתב מינוי יעשה לפחות 48 שעות לפני מועד כינוס האסיפה הכללית.

ההתערבות של רשות ני"ע מלמדת שיש צדק בטענות של המוסדיים ושל אנטרופי, שהאופן שבו הוצג סדר היום של האסיפה, יש בו כדי להטעות את בעלי המניות. נזכיר שהמוסדיים ואנטרופי פועלים להקטין את מספר הדירקטורים ורוצים שהוא לא יעמוד על יותר מ-9.

האופן שבו הנושא הוצג יצר משבר אמון בין המוסדיים ואנטרופי לבין ממלא מקום יו"ר הדירקטוריון דוד גרנות, שהגיע עד לכדי כך שאנטרופי המליצה למוסדיים לא להצביע עבורו לתפקיד דירקטור באסיפה הכללית. הלחץ שהפעילה אנטרופי והמוסדיים הביא לכך שבזק התכנסה ערב החג והבהירה כי לאחר האסיפה הכללית היא תפעל להקטנת מספר הדירקטורים.