מנכ"ל BP לשעבר ג'ון בראון מצטרף לדירקטוריון Windward

החברה הישראלית עוסקת בניתוח סיכונים ימיים, באמצעות מיפוי של כל המידע על התנועה הימית באוקיינוסים ובימים

עמי דניאל, הלורד ג׳ון בראון, מתן פלד
עמי דניאל, הלורד ג׳ון בראון, מתן פלד

הלורד ג'ון בראון, לשעבר המנכ"ל הדומיננטי של בריטיש פטרוליום (BP), מצטרף לדירקטוריון Windward הישראלית, שהקימו ב-2010 עמי דניאל ומתן פלד. חברת הביג-דאטה מרחוב השלושה בתל אביב עוסקת בניתוח סיכונים ימיים, באמצעות מיפוי וניתוח אמין של כל המידע על התנועה הימית באוקיינוסים ובימים. המידע נאסף מלוויינים וממקורות אחרים, ועובר עיבוד בטכנולוגיות ביג דאטה וחיזוי אנליטי.

הטכנולוגיה של ווינדוורד שימשה עד כה בעיקר גופים ממשלתיים, בסוגיות כמו התמודדות עם הברחות, הגנה על משאבים ואיסוף מידע לצרכים אסטרטגיים. במקביל מספקת ווינדוורד שירותים לארגונים העוסקים בביטחון ובטיחות ימית. לפני שנה הושקה פעילות בתחום הביטוח הימי, בחתימה על הסכם שיתוף פעולה עם הענקית הבריטית לוידס (Lloyds). האחרונה תעשה שימוש בטכנולוגיה לצורך זיהוי אזורי סכנה מוגברת, חיזוי סכנות, זיהוי ציי ספינות בסיכון גבוה לתאונות וכך הלאה.

לדברי בראון, "וינדוורד זו חברה שאני מעריך מאוד מזה זמן רב בשל החזון שלה, בשל הדרך שבה היא משתפת פעולה עם ארגונים כדי לפתור לעומק בעיות אמיתיות, ובשל הדרך בה היא משתמשת בטכנולוגיה כדי להפוך את העולם - והימים - לבטוחים יותר. אני מצפה להמשיך וללוות את תהליך הצמיחה של ווינדוורד והפיכתה לסטנדרט העולמי של סיכון בים".

עמי דניאל, המייסד והמנכ"ל, אמר: "אנו גאים על הצטרפותו של מישהו עם הניסיון והמומחיות של הלורד ג'ון בראון. אין ספק שהידע הבלתי נגמר של מי שהיה אחד מהאנשים החזקים בכלכלה העולמית, יעזור לנו להצעיד את החברה קדימה לאחר המהלכים הדרמטיים שביצענו בשנה האחרונה (ההתרחבות לענף הביטוח, נ"י). הלורד מצטרף לוועד המייעץ הכולל אנשים מהמשפיעים ביותר על התעשייה בארץ ובעולם".

עד היום גייסה ווינדוורד 22.5 מיליון דולר והיא מעסיקה 70 עובדים. על משקיעיה נמנים בין השאר קרן אלף; קרן הורייזן של המיליארדר ההונג קונגי לי קה שינג; ראש ה-CIA לשעבר הגנרל דיוויד פטראוס; דן סינור; ומנכ"ל תומסון-רויטרס לשעבר תום גלוסר. גבי אשכנזי ותמיר פרדו מלווים את החברה כיועצים.

חבר בית הלורדים בראון, שמצטרף כעת, מכהן בשנים האחרונות כיו"ר L1 Energy, חברת השקעות במיזמי נפט וגז טבעי הפועלת מלוקסמבורג, שהקים ה-2013 המיליארדר היהודי רוסי מיכאל פרידמן. הקדנציה הארוכה שלו כמנכ"ל BP נמשכה בין 1995 ל-2007, ולאורך חצי עשור, עד 2011, הוא היה נשיא האקדמיה המלכותית הבריטית להנדסה. בראון בן ה-70 השיג בצעירותו תואר ראשון בפיזיקה בקיימברידג' ותואר שני במינהל עסקים בסטנפורד.