אורמת: הושלמה העסקה לרכישת U.S. Geothermal

(עדכון) - באסיפת בעלי המניות של החברה האמריקאית, רוב גדול תמך בביצוע העסקה, שהיקפה יהיה כ-110 מיליון דולר

חברת אורמת  / צילום: איל יצהר
חברת אורמת / צילום: איל יצהר

אסיפת בעלי המניות של חברת U.S. Geothermal אישרה את מכירת החברה לידי אורמת  , בעסקה של 110 מיליון דולר. U.S. Geothermal, חברת אנרגיה מתחדשת המתמקדת בפיתוח, ייצור ומכירת חשמל מאנרגיה גיאותרמית, דיווחה אתמול (ב') כי באסיפה שנערכה לפני כמה ימים, 94.9% מכלל המשתתפים בהצבעה (המהווים 67.9% מכלל בעלי המניות בחברה) הצביעו בעד העסקה, כאשר הרוב הנדרש היה 50%.

היום (ג') אחר-הצהריים דווח כי עסקת הרכישה הושלמה. כעת מניית U.S. Geothermal צפויה להימחק ממסחר בוול סטריט, כאשר החברה תהפוך לחברה-בת בבעלות מלאה של אורמת.

אורמת פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית - הן בהקמת תחנות כוח עבור לקוחות (מגזר המוצרים) והן בבעלות שלה על תחנות הכוח (מגזר החשמל), והיא נסחרת בניו-יורק ובתל-אביב בשווי 3 מיליארד דולר. החברה דיווחה בינואר האחרון על רכישת U.S. Geothermal. אורמת ציינה אז כי U.S. Geothermal מפעילה כיום 3 תחנות כוח גיאותרמיות בארה"ב, אשר תוכננו לייצור 45 מגוואט נטו, והן מייצרות כיום כ-38 מגוואט נטו.

המטרה: שיפור רווחיות הפרויקטים

כמו כן, החברה הנרכשת מפתחת 3 פרויקטים נוספים בארה"ב ופרויקט אחד בגואטמלה. עוד ציינה אורמת כי במסגרת התוכניות לשיפור הביצועים של הפורטפוליו הנרכש, מימושן של סינרגיות וחיסכון בהוצאות, אורמת מצפה לשפר את הרווחיות של הפרויקטים הפעילים בכ-50% במהלך 2019.

אורמת מצפה לרשום ב-2018 הכנסות של 688-712 מיליון דולר, צמיחה של כ-1% ביחס ל-2017, באמצע טווח התחזית. התחזית עדיין לא כוללת את התרומה של U.S. Geothermal.