פוקס חתמה על עסקה לרכישת 50% משילב לפי שווי 75 מ' ש'

המספרים של שילב נחשפים: מחזור המכירות הסתכם ב-260 מיליון שקל ב-2017 עם רווח נקי של 9 מיליון שקל • השלמת העסקה עם פוקס מותנה באישור רשות ההגבלים העסקיים • העסקה - זמן קצר לאחר שרונן אלעד רכש את הרשת ממייסדיה

שבוע בלבד לאחר שקבוצת האופנה פוקס  דיווחה על משא-ומתן לרכישת מחצית מרשת מוצרי התינוקות שילב מידי רונן אלעד, הבוקר (ד') היא עדכנה כי בין הצדדים נחתם הסכם, במסגרתו תשלם פוקס כ-38 מיליון שקל עבור 50% מהזכויות בחברה, לפי שווי חברה של כ-76 מיליון שקל לשילב.

ההסכם של אלעד מול פוקס נחתם שבועות ספורים לאחר שרכש אותה במלואה מידי מייסדיה, בני הזוג שושי ואיציק אורן, לפי שווי דומה.

מדובר בעסקה הכוללת שתי חברות אחיות בהן מחזיק אלעד באופן מלא: חברת שסק שירותי ספקים לאם לתינוק ולילד; וחברת שילב שיווק ישיר לבית היולדת.

במסגרת הדיווח על ההסכם בין פוקס, שבשליטת המנכ"ל הראל ויזל, לבין אלעד, חשפה היום פוקס את תוצאותיה הכספיות של שילב בשנתיים החולפות (2016-2017), בהן הציגה מחזור מכירות של כ-260 מיליון שקל בשנה.

ב-2017 עלה הרווח הגולמי של שילב ב-6% ביחס לשנה קודמת, והגיע ל-144 מיליון שקל, תוך שיפור שיעורו מהמכירות, והרווח התפעולי קפץ ב-19% ליותר מ-15 מיליון שקל. בשורה התחתונה עלה הרווח הנקי של שילב ב-2017 ב-4% והתקרב ל-9 מיליון שקל.

ההתחייבויות גדלו פי ארבעה

לצד זאת הציגה שילב עלייה ניכרת של פי 4 בהתחייבויותיה, ל-32 מיליון שקל, שעשויה להיות קשורה לדיבידנד של 30 מיליון שקל שמייסדיה היו צפויים למשוך טרם המכירה. עם השלמת המכירה, דוחות שילב יאוחדו בדוחותיה הכספיים של פוקס.

איש העסקים רונן אלעד השלים את רכישת שילב בחודש פברואר האחרון, בסיוע מימון בהיקף של כ-25-30 מיליון שקל שהעמידה לו קרן ההשקעות ארבל של אמיר הסל וגבי לב, והעסקה כעת עם פוקס מאפשרת לו לבצע אותה כמעט מבלי להוציא כסף מכיסו ברכישה.

השלמת העסקה הנוכחית בין פוקס ואלעד כפופה לכמה תנאים, ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. לאחר השלמתה, פוקס תוכל למנות את רוב חברי הדירקטוריון בשילב, ולאלעד יוקנו זכויות מיעוט כמקובל.

עוד נקבעו בין הצדדים הוראות בנוגע לחלוקת דיבידנד, מימון, מגבלות בנוגע להעברת והקצאת מניות, וכן נקבע מנגנון המאפשר לכל צד, בכפוף לכמה תנאים, לכפות על הצד השני להצטרף למכירת מלוא הבעלות בחברה לצד ג'.

בפוקס ציינו היום כי החברה רואה בעסקה "הזדמנות עסקית בעלת פוטנציאל צמיחה, אשר תאפשר לחברה להרחיב את מגוון תחומי פעילותה וזאת לצד המשך פיתוחה של פעילותה הקיימת".

שילב, שנוסדה ב-1974 על-ידי בני הזוג שושי ואיציק אורן, היא רשת קמעונאית למוצרי תינוקות וילדים, המונה 74 סניפים בפריסה ארצית (מתוכם 5 סניפים באמצעות זכיינים). בשנת 2013 הושק אתר הסחר המקוון של הקבוצה. מטה חברות שילב והמרכז הלוגיסטי שלהן ממוקמים בקריית שדה התעופה. שילב מעסיקה כ-600 עובדים.

תוצאות שילב: רוח גבית לשילב מול חו"ל

הקבוצה שבשליטת ויזל פועלת בעיקר בתחום האופנה תחת שלל מותגים, ביניהם זיכיונות למותגים בינלאומיים כמו פוט לוקר, נייקי ואורבן אאוטפיטרס, עם למעלה מ-300 חנויות ברחבי הארץ. לאחרונה השיקה קבוצת פוקס אתר סחר מקוון בשם טרמינל איקס, וניתן לשער כי אם העסקה תושלם, שילב תמכור את מוצריה גם בפלטפורמה זו, ובכך תחזק את מעמדה של שילב אל מול אתרי סחר בינלאומיים לבגדי ילדים כמו נקסט, שגוזלים חלק הולך וצומח מהמכירות בשוק זה. כמו כן, לפוקס יש כבר פעילות קיימת בתחום בגדי הילדים, וכניסתה הצפויה לשותפות בשילב תרחיב את פעילותה זו ותשלים אותה עם מוצרי תינוקות.

פוקס, שנחשבת לקמעונאית האופנה הגדולה בישראל, הציגה בשבועות האחרונים תוצאות חיוביות בסיכומה של 2017, וזאת ברקע של תקופה מאתגרת בענף קמעונות האופנה המקומי. בפעילות השוטפת הציגה פוקס צמיחה של 11% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.6 מיליארד שקל, וזאת גם בזכות הרחבת הפעילות וכן שיפור בפעילות החנויות הזהות, ובשורה התחתונה רווחיה קפצו ב-17% ל-76 מיליון שקל. מתחילת השנה איבדה מניית פוקס כ-7% מערכה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-880 מיליון שקל.

שילב

תחום פעילות: רשת קמעונאית למוצרי תינוקות וילדים

שנת הקמה: 1974

מייסדים: בני הזוג שושי ואיציק אורן

מספר חנויות: 74

מספר עובדים: כ-600