החלה האסיפה הגורלית שתקבע את עתידה של בזק

ציפייה דרוכה בבזק: האם שלמה רודב ייבחר וימונה ביום שני הקרוב ליו"ר?

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

האסיפה הכללית של בזק נפתחת הבוקר וחלק מבעלי המניות כבר שלחו את הצבעותיהם. מתח רב שורר לקראת ההצבעה וזאת על רקע העובדה שדירקטוריון בזק עומד מזה שנים בפני שינוי מהותי, כאשר מצד אחד לא מובטחת שליטה לבעל המניות הגדול בחברה, ומי שמחזיק בהיתר השליטה, חברת ביקום. מצד שני, אין ודאות ברורה לגבי זהותו של מי שירכוש את ביקום ואת חברת האם שלה אינטרנט זהב.

בשבועות האחרונים התפתחו שורה של מאבקים בין הגופים המוסדיים ואנטרופי לבין בזק. כל מוסדי מצביע לפי שיקול דעתו, אך אנטרופי הציעה עבור כולם שורה של מועמדים ויהיה מאד מסקרן לבחון את תוצאות ההצבעות בסוף ולראות מי באמת נבחר לדירקטור ומה יהיה הרכב הדירקטוריון.

נעלם גדול נוסף הוא ההצבעה של בעלי המניות הזרים. כידוע, הזרים מחזיקים ברוב מניות בזק ולרוב הם הצביעו באסיפות כלליות ביחד עם בעלי השליטה בחברה. לאור ההתפתחויות האחרונות והכעס הגדול שיש לזרים על מה שקרה עם בעלי השליטה, והחקירות הפליליות נגדם, לא ברור כיצד הם יצביעו הפעם והאם הם יצביעו בתיאום עם המוסדיים המקומיים או עם ההצעות של חברת בזק.

לא פחות חשוב, יהיה השלב הבא שלאחר בחירת הדירקטוריון החדש שאמור להתכנס ביום שני. זו תהיה הישיבה שבה יבחרו יו"ר דירקטוריון חדש, כאשר המועמד המוביל לתפקיד יהיה שלמה רודב, שמתמודד על התפקיד בפעם השנייה. בבזק יש ציפייה דרוכה לקראת רודב ורבים, גם בקרב בעלי מניות וגם בקרב מנהלים ועובדים בבזק, רואים בו כמי שמסוגל לייצב ולנווט את הקבוצה שנמצאת במשבר גדול.