שכחו ממשבר האבטחה: דוחות אינטל עקפו את התחזיות

ענקית השבבים דיווחה על הכנסות של 16.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, עלייה של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה • הרווח למניה הסתכם ב-87 סנט, עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה

מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ / צילום: רויטרס
מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ / צילום: רויטרס

אינטל  מתאוששת בגדול ממשבר האבטחה ועוקפת את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב-16.1 מיליארד דולר, 13% יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנה שחלפה - כך עולה מהדוחות הרבעוניים שפרסמה הערב (ה'). בכך ענקית השבבים עקפה באופן משמעותי את תחזיות האנליסטים, שצפו לה הכנסות של 15.08 מיליארד דולר.

הרווח למניה (NON-GAAP) הסתכם ב-87 סנט, לעומת תחזית של 72 סנט - עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, והרווח הנקי עמד על 4.2 מיליארד דולר. בעקבות הדוחות החזקים עדכנה אינטל את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2018 כולה ל-67.5 מיליארד דולר, 2.5 מיליארד יותר מכפי שציפתה במקור.

בתחילת הרבעון הנוכחי התמודדה אינטל עם אחד המשברים הגדולים בעשרות שנותיה: חוקרים חשפו כי מעבדים שנבנו מאז שנת 1995, בעיקר מתוצרתה, חושפים את המשתמשים בהם לפגמי אבטחה קשים, שזכו לכינויים Meltdown ו-Spectre . ספקטר איפשר לתוכנה זדונית לרמות את המעבד כך שיתחיל בתהליך שבו הוא מעריך את אורכה של פעולה, על מנת שיהיה ניתן לקרוא נתונים סודיים. מלטדאון מאפשר לתוקפים לגשת לאינפורמציה הסודית דרך מערכת ההפעלה של המחשב.

בעקבות הגילוי הפיצה אינטל במהירות עדכוני אבטחה, אך חלקם גרמו בעצמם לבעיות כמו אתחולים לא מתוכננים, ועלה חשש שהם יאטו את פעילות המחשבים שבהם יותקנו. הדוחות הנוכחיים מחזקים את התחושה שלפיה ענקית השבבים צלחה את המשבר במהירות יחסית ומבלי שנגרם לה נזק ממשי לטווח ארוך.