דיווח: אפל מפתחת קסדת מציאות מדומה באיכות 8K

לפי אתר Cnet, אפל מפתחת קסדה שתשלב גם את עולם המציאות המדומה וגם את עולם המציאות המוגברת - AR • בחברה מסרבים להתייחס לפרסום, אולם ההערכה היא כי הקסדה תושק ב-2020

קסדת מציאות מדומה / צילום: שאטרסטוק
קסדת מציאות מדומה / צילום: שאטרסטוק

חברת אפל מפתחת קסדה (headset) עוצמתית לעולמות ה-VR (מציאות וירטואלית) וה-AR (מציאות מוגברת), כך דווח באתר Cnet. ההשקה המתוכננת של הקסדה היא ב-2020.

במוצר החדש יהיו שבבים שאפל ייצרה, ואפל מתכננת בו תצוגת 8k שתוקרן לכל אחת מעיני המשתמש בקסדה - רזולוציה גבוהה יותר מבטלוויזיות המתקדמות ביותר בשוק היום. הפרויקט זכה לשם הקוד T288 ועדיין נמצא בשלבים מוקדמים, כך שייתכן שהתכניות והפרטים לגביו עוד ישתנו. באפל סירבו להגיב לידיעה.

בחברה עובדים בשנים האחרונות על שילוב AR במכשירי האייפון והאייפד שהיא מייצרת. מנכ"ל אפל טים קוק אמר בעבר כי הוא מזהה הזדמנויות רבות יותר בעולמות ה-AR לעומת ה-VR מכיוון שכך המשתמש יכול להרגיש נוכח יותר בחוויה. דוגמאות פופולריות ליכולות AR, שמשלבות את העולם האמיתי והוירטואלי כוללות את משחק פוקימון גו ועדשות מיוחדות שמוצבות על תמונות כמו בסנפצ'ט ובאינסטגרם. עד היום טכנולוגיית ה-VR לא זכתה להצלחה מסחרית רחבה למרות השקעות כבדות מצד חברות טכנולוגיה כמו פייסבוק, גוגל וסמסונג.