ביהמ"ש האריך את הקפאת ההליכים של רשת הוניגמן

השופט חגי ברנר נעתר לבקשת נאמני הוניגמן לאפשר להם לנהל מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים לרשת האופנה, בהם בעלי רשת מישמיש

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר הבוקר (א') לבקשת נאמני רשת הוניגמן הקורסת, רו"ח בועז גזית, עו"ד קרן רייכבך-סגל ועו"ד פיני יניב, להאריך את הקפאת ההליכים המשפטיים נגד הרשת בשבועיים נוספים. זאת, על-מנת לאפשר לנאמנים לנהל את המגעים עם רוכשים פוטנציאליים לחלקים שונים ברשת, בהם בעלי רשת מישמיש, וכן על-מנת לאפשר השלמת העברתו של המותג הוניגמן קידס לבעלי המותג Kiwi.

ההחלטה ניתנה בהמשך לבקשתם של הנאמנים מסוף השבוע להאריך את הקפאת ההליכים, וכן הודעתם כי יש בידם שתי הצעות לרכישת מותג TNT והצעה לרכישת מותג הוניגמן, ובסך-הכול עד 60 סניפים.

בדוח שהגישו לבית המשפט ביום חמישי האחרון, כתבו הנאמנים לבית המשפט כי קיבלו שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה, וכי הם צופים קבלת הצעה שלישית.

שתי ההצעות שנמצאות כעת על השולחן הן: הצעת זיקו סקיי בע"מ - רוכש המותג מישמיש, לרכישת המותג TNT וכן המותג הוניגמן ובסך-הכול לרכישת עד 60 חנויות, וכן להעסקת 80% מהעובדים בחנויות הנרכשות; והצעת עלי חיאדרה (זכיין החברה בסכנין) מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה - לרכישת המותג TNT ובסך-הכול עד 20 חנויות (בכללן חניות שכבר נמכרו לאבני שהם), וכן להעסקת 80% מהעובדים בחניות הנרכשות.

בנוסף, כאמור, הנאמנים במגעים לקבלתה של הצעה שלישית.

הוניגמן, אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים - HONIGMAN WOMEN; רשת ילדים HONIGMAN KIDS; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים. הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים. 

חובות אדירים

בפברואר השנה נכנסה החברה למצב של הקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בעקבות בקשת ההקפאה שהגישה החברה מונו לה כנאמנים רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגלועו"ד יניב. השלושה הפעילו את הרשת בתקופת ההקפאה ופעלו למציאת רוכשים לרשת. הנאמנים נתקלו בקשיים במציאת רוכשים לרשת, בין היתר על רקע העובדה שמדובר ברשת קמעונאית בתחום האופנה, תחום שסובל כיום מבעיות קשות. הגורמים המשמעותיים בשוק האופנה חוששים היום להיכנס לעסקאות משמעותיות, שכן עתידו של שוק האופנה לוט בערפל. הסיבה ברורה: המעבר של הצרכנים לאינטרנט, תוך ביצוע קנייה מהירה, מכל מקום וכזו הפטורה ממע"מ, הפך את החנויות בקניונים לכמעט לא רלוונטיות.

חרף זאת, זמן קצר לאחר כניסת הרשת להליך חדלות פירעון, הציגו הנאמנים רוכש ראשון לחלקים מהרשת - אבני שהם, שמחזיקה במותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi. לבקשת הנאמנים, לפני כשבועיים אישר בית המשפט את מכירת המותג הוניגמן קידס לחברת אבני שהם, ובמקביל האריך את צו הקפאת ההליכים ההקפאה נגד החברה עד ליום 30.4.2018.

בהחלטה, שדחתה בקשות לפירוק הרשת ונעתרה לבקשת הנאמנים להאריך את תקופת ההקפאה, נקבע, בין היתר, כי "אין חולק שתחת הליכי ההקפאה ניתן למכור את נכסי החברה, הן מלאי והן מותגים וסניפים, במחיר גבוה יותר מזה שניתן יהיה להשיג במסגרת הליכי פירוק, שכן כידוע, מכירה אגב ניהולו של עסק חי מניבה תמורה גבוהה לאין שיעור ממכירה אגב פירוק".

עוד נקבע כי "במסגרת הליכי הקפאה ניתן להבטיח במידה רבה את המשך תעסוקתם של מרבית עובדי החברה, שייקלטו אצל מי שירכוש את מותגיה ועסקיה". לסיכום ציין בית המשפט כי "המשך הליכי ההקפאה משרת בראש ובראשונה את האינטרס של נושי החברה ושל עובדיה". 

"מאמצים נמרצים" 

בבקשה להארכת הקפאת ההליכים לתקופה נוספת, שהוגשה בסוף השבוע כתבו הנאמנים לבית המשפט, כי "מאז מתן ההחלטה עשו הנאמנים מאמצים נמרצים לקבל הצעות נוספות ביחס לרשתTNT ורשת בגדי הנשים. נכון להיום קיבלו הנאמנים שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה". מדובר כאמור בהצעת מישמיש והצעת עלי חיאדרה (זכיין החברה בסכנין) מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה.

עוד כתבו הנאמנים לבית המשפט כי "הארכת צו ההקפאה תסייע לנאמנים למצות את המשא-ומתן שהם מקיימים עם המציעים. ככל שיעלה הדבר בידם, הרי שהדבר יסייע בקליטת עובדים נוספים אצל הרוכשת הפוטנציאלית, כך שלא ייכרת מטה לחמם".

בנוסף, הנאמנים, רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב, ציינו כי הארכת הקפאת ההליכים נדרשת כדי להשלים את העברת החזקה בממכר לקיווי, עם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים אשר צפוי להינתן בימים הקרובים.

השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר, כאמור, לבקשה.

במקביל להליך חדלות הפירעון של הרשת מתנהל כל העת הליך פשיטת הרגל של האחים מיכה ויעקב הוניגמן, בעלי השליטה ברשת האופנה המתפוררת. לאור הסכמתם של האחים להוציא צו כינוס על נכסיהם, מינה בית המשפט לאחרונה מנהל מיוחד על הנכסים האישיים של השניים, וכפי שנחשף ב"גלובס", זה כבר זימן אותם לחקירה במשרדו. עוד נחשף ב"גלובס" בסוף השבוע כי רעייתו של יעקב הוניגמן מנהלת מאבק להגנה על וילת המגורים שבבעלותה ובבעלות בעלה.