אושר: נקודות זכות תמורת שירות מילואים ופעילות חברתית

בקרב המכללות לא נרשמה הסכמה כוללת למתווה, והאוניברסיטאות החליטו לצאת לדרך • הענקת שתי נקודות זכות: מעל 18 ימי מילואים בשנה

חיילי מילואים/ צילום: דובר צה"ל
חיילי מילואים/ צילום: דובר צה"ל

ראשי האוניברסיטאות בישראל הודיעו היום על אישור מתווה להכלת 2 נקודות זכות אקדמיות בתואר ראשון לסטודנטים המשרתים שירות מילואים ארוך, וכן לכאלו שמבצעים פעילות חברתית משמעותית.

באוניברסיטאות פנו גם לראשי המכללות כדי שיאמצו גם הן את המתווה, אך לא נרשמה עדיין הסכמה בין כלל המכללות, ובאוניברסיטאות החליטו להתקדם בנושא. למהלך שותפים התאחדות הסטודנטים הארצית, המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך נפתלי בנט.

ועד ראשי האוניברסיטאות החליט על הקמת מנגנון פנימי שיקבע את הקריטריונים להענקת נקודות הזכות - מספר ימי המילואים הרצוף או הסמסטיריאלי הדרוש לקבלת נקודות הזכות או לחילופין איזו פעילות חברתית וקהילתית תקנה נקודות זכות. סך ימי המילואים שיאפשר את מתן נקודות הזכות יעמוד על 18 ימים בשנה.

פרופ' יוסי קלפטר, נשיא אוניברסיטת ת"א ויו"ר ועד ראשי אוניברסיטאות, ציין כי ישנה ההערכה רבה בקרב הנהלות אוניברסיטאות המחקר של ישראל למשרתי המילואים מקרבן - סטודנטים, חברי סגל אקדמי ומינהלי גם יחד. קלפטר הוסיף כי רשת התמיכה לסטודנטים במילואים, שכוללת שורה של התאמות והקלות ספציפיות, תמשיך לפעול.