פלוריסטם: אישור לשימוש במוצר לנפגעי קרינה באסון גרעיני

בעקבות ההודעה עולה מניית פלוריסטם בבורסה, והחברה נסחרת לפי שווי של 496 מיליון שקל

יקי ינאי, מנכ"ל משותף בפלוריסטם / צילום: איל יצהר
יקי ינאי, מנכ"ל משותף בפלוריסטם / צילום: איל יצהר

חברת תאי הגזע פלוריסטם קיבלה אישור IND, כלומר אישור לתרופה חדשה נחקרת, עבור תאי הגזע שלה לטיפול בפגיעות קרינה. משמעות האישור היא כי בעת קרות אסון גרעיני, חס וחלילה, תוכל החברה יחד עם שותפיה שירותי ההצלה ובתי החולים, לטפל בנפגעי הקרינה מיידית מבלי לקבל אישור נוסף. במידה ויסתבר שהטיפול הצליח, הוא יאושר גם להמשך הדרך.

בעקבות ההודעה עולה מניית פלוריסטם   בבורסה, והחברה נסחרת לפי שווי של 496 מיליון שקל.

לדברי יקי ינאי, מנכ"ל משותף בחברה, "עד היום פיתחנו את המוצר מול מכון הבריאות האמריקאי ומול הצבא האמריקאי, וכעת אושר לנו לטפל במוצר בקרות אירוע גרעיני. במקביל אנחנו ממשיכים באיסוף המידע מבעלי חיים, כפי שנהוג מול ה-FDA".

כל כמה זמן בערך יש אסון גרעיני מסוג שבו ניתן לבדוק את המוצר?

"האסון הגדול האחרון שהיה הוא פוקושימה לפני 5 שנים, שלא היה בארה"ב כמובן, אבל ישנם מעת לעת אירועים בהם מוקרן אדם אחד או אירועים נקודתיים למשל כפי שקרה בוושינגטון לפני כמה חודשים. האירועים הללו לא מגיעים תמיד לכותרות".

פלוריסטם נמצאת בניסוי שלב III בטיפול בתאי גזע לשם שיקום שריר ולשם טיפול בחסימת כלי דם בגפיים. התאים שהיא מפתחת במעבדה על בסיס תאי שיליה, מפרישים חומרים אשר אמורים לתרום להשתקמות רקמות. ביוני צפויות תוצאות מניסוי של II של החברה, בצליעה לסירוגין הנובעת מחסימה של כלי דם בגפיים (מצב מקדים לחסימה מלאה של כלי דם שתוארה לעיל).

ינאי מוסר כי לחברה היום בסוף הרבעון האחרון 35 מיליון דולר במזומן, וניסוייה ממומנים כמעט באופן מלא על-ידי מענקים מרשויות שונות או על-ידי שותפים.