הבית החכם מגיע לחדרים החשובים בבית: המקלחת והשירותים

אחרי שמוצרי הבית החכם כבר השתלטו על הסלון והמטבח, עכשיו הם מגיעים לחדרים החשובים באמת: האמבטיה והשירותים • קבלו חמש דוגמאות יצירתיות במיוחד

כשמדברים על בית חכם, או על האינטרנט של הדברים, אנחנו חושבים על התריסים שנסגרים בפקודה, על האורות שמתאימים את עצמם לשעה ביממה, או על המקרר שמתריע כשנגמר החלב. שני חדרים חשובים יוצאים מקופחים מהתיאור הזה: המקלחת והשירותים. אלא שכפי שמדגימים חמשת הגאדג'טים שלפניכם, גם האזורים הרטובים של הבית זוכים כיום לקישוריות טוטאלית.

מקלחת דיגיטלית יוקרתית ויקרה

לא מעט אנשים מבלים לא מעט זמן במקלחת, וגומרים את כל המים החמים. לפיכך אין זה מפתיע שגם היא הפכה להיות זירה חכמה, שמשתלבת עם מערכת הבית החכם. יצרנית עזרי האינסטלציה Moen, למשל, החלה לשווק לאחרונה את מה שהיא מכנה "מקלחת דיגיטלית".

המקלחת, המכונה U, מצוידת ברכיב תקשורת אלחוטי שמחובר לאפליקציה בסמארטפונים חכמים ולסייען הקולי אלקסה של אמזון. באמצעותה יכול בעל הבית להפעיל ולסגור את המקלחת באמצעות פקודות קוליות מכל מקום: לדוגמה, להפעיל מראש את המקלחת בטמפרטורה ספציפית (אם למים לוקח זמן להתחמם), ולשמור בזיכרון העדפות שונות של דיירי הבית, כאשר המערכת מזהה אוטומטית את קולם.

מי שאינו מחובר לאלקסה יכול לבצע את כל אלה בשלט רחוק מהאפליקציה בטלפון החכם, כאשר אפשר אפילו לשלוט במספר מקלחות דיגיטליות בו זמנית. האפליקציה מאפשרת גם לכוונן מראש את אורך המקלחת לטובת ניהול זמן יעיל למי שנוהג לשכוח את עצמו שם, ולקבל התרעות כאשר טמפרטורת המים מגיע לרמה שנבחרה. המקלחת הדיגיטלית, כולל יחידת בקרה ידנית, עולה כ-1,225 דולר. למתקלחים רציניים באמת.

מקלחת מקושרת שמתאימה לחסכנים

גם מי שתקציבו נמוך יותר יכול להביא את האינטרנט של הדברים לעולם ההיגיינה, וליהנות מקצת מוזיקה. בשוק קיימים זה שנים ראשי מקלחת הכוללים רמקול בלוטות' מובנה וחסין מים, אך מוצרי הדור החדש משפרים משמעותית את חוויית השימוש. ראש המקלחת Mee.Yoo , לדוגמה, כולל רמקול אלחוטי בעל קישוריות בלוטות' מדור 4, והוא מתחבר אוטומטית לטלפון האחרון שאליו היה מחובר, בדומה לדיבוריות ברכב.

לאחר החיבור אפשר להשמיע במקלחת פלייליסט מוזיקלי שמשודר מהטלפון החכם ממרחק של עד כעשרה מטרים, ואף לקבל שיחות, לענות עליהן ולחייג קולית תוך כדי מקלחת, למי שממש מתקשה להתנתק. סוללת ליתיום פנימית של 1100 מילי-אמפר אמורה לספק עד 12 שעות מוזיקה רצופות, והרמקול מתנתק לצורך טעינה במטען ביתי. כל העסק מוגן מפני רטיבות וטמפרטורות גבוהות, שטיפוסיות למקלחת, ועולה כ-28 דולר באמזון.

מה קורה כשאלקסה הולכת לשירותים

בתערוכת CES בווגאס הציגה יצרנית מוצרי האמבטיה Kohler קו שלם של מוצרי אמבטיה חכמים תחת השם Konnect . את כתר המוצר היצירתי ביותר לוקחת ללא ספק מערכת השירותים המקושרת Numi (רק אל תקראו לה אסלה). היצרנית טוענת כי היא "מאפשרת חוויות מותאמות אישית שמאפשרות כוונון מדויק של כל אספקט על פי ההעדפות האישיות". תודו שלא בכל יום נתקלים בכאלה יומרות בשירותים.

המערכת כוללת רכיב בלוטות' מובנה עם חיבור לאפליקציה של היצרנית בסמארטפון, ו(כמובן) שליטה קולית באמצעות אלקסה. פקודות קוליות מאפשרות לכוונן מראש וללא מגע את טמפרטורת מושב האסלה המחומם, ובמערכת הבידה גם את טמפרטורת ועוצמת המים, סוג התרסיס והייבוש באמצעות אוויר חם.

ניתן לבחור מרחוק את גוון תאורת הרקע המובנית במערכת, להוריד מים אוטומטית ללא מגע לטובת ג'רמופובים, להוריד או להעלות את מושב האסלה בפקודה קולית ולהפעיל את מחמם הרגליים. באגף הבידורי יש כמובן רמקולים מובנים שאליהם ניתן להזרים אלחוטית את הפלייליסט הנבחר ו/או לקבל שיחות דחופות.

את כל הכיוונונים הללו אפשר לשמור אוטומטית בזיכרון עבור כל אחד מבני הבית, כדי למנוע מריבות וחיכוכים. מחיר התענוג מתחיל ב-5,600 דולר.

אמבטיה מתוחכמת שחוסכת זמן

Konnect תשיק במהלך השנה גם אמבטיה עם שליטה קולית, המכונה PerfectHill. כאן התפקיד של הקישוריות חשוב אפילו יותר בשל ההכנות הממושכות שנדרשות בדרך כלל כדי לארגן את האמבטיה המושלמת. באמצעות שליטה קולית דרך אלקסה או הפעלת אפליקציה בטלפון יכול המשתמש להורות לברז החכם למלא את האמבטיה בעיתוי המדויק שבו הוא בוחר (לפני ההגעה הביתה, למשל), ולבחור את עומק המים המועדף ואת הטמפרטורה המדויקת.

שסתום פניאומטי עם שליטה מרחוק מאפשר ריקון מרחוק של המים ומניעת גלישה. מיקרופון רב כיווני בחדר האמבטיה מאפשר לשלוט במוזיקת הרקע המועדפת בעת האמבטייה ובתאורת החדר. והמחיר? הוא צפוי לעמוד על כ-1,500 דולר, לא כולל ברזים.

מערכת אוטומטית לזיהוי דליפות

גם חדרי אמבטיה יוקרתיים יכולים לסבול מנזילה או דליפה כתוצאה מזרם מים חזק מדי, מילוי יתר של האמבטיה, תקלה אלקטרונית או בעיה מכאנית. לשם כך פיתחה חברת מוצרי האינסטלציה Delta Faucet מערכת אוטומטית ומקושרת לזיהוי והתרעה מפני נזילות. המערכת מעוצבת כמו אביזר אמבטיה דקורטיבי, ממוקמת על הרצפה ומסוגלת לחוש בטיפות בודדות או בהיקוות מים.

חיבור אלחוטי לרשת ה- WiFi בבית שולח אוטומטית התרעת דליפה לאפליקציה ייעודית בטלפון החכם, אפילו אם הבעלים לא נמצאים בבית. לחילופין כוללת המערכת גם התרעה קולית וחזותית, בדומה לגלאי עשן.

מאותה חברה יוצא כיום לשוק גם ברז נשלט אלקטרונית לאמבטיה או למטבח, עם חיבור אלחוטי שמאפשר לשלוט בו קולית - כולל עוצמת ומשך ההזרמה (לצורך חיסכון במים), הטמפרטורה וכדומה. את הברז ניתן להתקין במקום רוב הברזים התקניים בבית. המחיר - בהתאם לדגם.