טבע התחרטה: לא תעמיד את סלא למכירה

החברה דיווחה כי החלטתה התקבלה לאחר בחינה יסודית ולמרות שהיו מתעניינים ברכישה

עובדי טבע אשדוד מפגינים נגד הפיטורים / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי טבע אשדוד מפגינים נגד הפיטורים / צילום: דוברות ההסתדרות

חברת התרופות טבע   החליטה שלא למכור את סלא - עסקי ההפצה שלה בישראל והמרכז הלוגיסטי (המרלו"ג). זאת, על אף שלדברי החברה היו מתעניינים רבים מצד רוכשים פוטנציאליים רבים.

טבע דיווחה היום (ד') כי "בהתאם להודעתה של טבע מחודש דצמבר, שבה ציינה החברה כי היא שוקלת את מכירת סלא, ערכה טבע בחינה יסודית של פעילותה ועסקיה של סלא בישראל, ובהתחשב במכלול השיקולים העסקיים קיבלה החלטה שלא לקדם את הליך המכירה, אלא לשמר את פעילותה של סלא אצלה.

לאור האמור, טבע ישראל, טבע ואתרי הייצור השונים שלה, יוסיפו ליהנות מפעילותה של סלא, שתמשיך לשמש כאחד ממרכזי הלוגיסטיקה והאחסון המרכזיים של טבע, וכזרוע ההפצה המרכזית שלה למוצרים ושירותים שהיא משווקת בישראל, וזאת לצד חברות תרופות נוספות שאת מוצריהן היא מפיצה.

יודגש, כי החלטה זו נתקבלה משיקולים עסקיים ולמרות שהייתה התעניינות רבה מצד עשרות רוכשים פוטנציאליים". בסלא מועסקים כיום כ-300 עובדים, והחברה על כל נכסיה, כולל המרלו"ג, יישארו כחלק מטבע. לפני מספר שנים טבע השקיעה מעל 100 מיליון דולר בהקמת המרלו"ג בשוהם, שמרכז כיום את פעילות ההפצה של סלא.

בדצמבר, כשטבע הכריזה על תוכנית ההתייעלות הנרחבת שלה, היא עדכנה כי תעשה כל מאמץ למצוא רוכש למפעל מיגדה בקריית שמונה ולחברת ההפצה סלא, שהם עסקים רווחיים אך הוגדרו על ידי טבע ככאלה שאינם נמצאים בליבת עסקיה. באותה עת טבע עדכנה גם שתעשה מאמצים לאתר רוכש עבור המפעל שלה באשדוד. נכון להיום, טבע חוזרת בה מכוונתה למכור את סלא; טרם מכרה את מפעל מיגדה בקריית שמונה; והודיעה לאחרונה על כוונתה לסגור את המפעל באשדוד, שלא נמכר.

סלא היא למעשה אחד מהיסודות ההיסטוריים של טבע: החברה נוסדה ב-1901 למייסדים חיים סלומון ומשה לוין הצטרף כעבור מספר שנים שותף נוסף, יצחק אשר אלשטיין; השלושה היו קרובי משפחה, ושמותיהם (סלומון, לוין, אלשטיין) מרכיבים את שמה של ס.ל.א. עם השנים מוזגה ס.ל.א עם חברות נוספות שיצרו את טבע הנוכחית, והפכה לחברת הפצה בבעלות מלאה של טבע. משפחות המייסדים נשארו קשורות לטבע, וכך אמיר אלשטיין מכהן כיום כדירקטור; אלי הורביץ, המנכ"ל והיו"ר המיתולוגי, היה נשוי לדליה ממשפחת סלומון. בנם של אלי ודליה, חיים הורביץ, כיהן בתפקידי הנהלה ודירקטור בטבע בעבר.