נובה עקפה את התחזיות, ומספקת תחזית מתונה לרבעון השני

נובה דיווחה על הכנסות של 62.6 מיליון דולר, צמיחה של 15% ביחס לרבעון המקביל ושל 9% ביחס לרבעון הקודם • מנכ"ל החברה: "הצמיחה ברבעון הראשון של 2018 נבעה משני גורמים עיקריים: התרחבות בעסקי ה-Memory והמשך הגידול בפעילותנו בסין"

איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

מניית נובה  עלתה היום במהלך המסחר בבורסה בתל אביב ב-3%, אחרי שהחברה, המספקת מערכות לבקרת תהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה, עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון הראשון של השנה.

נובה דיווחה על הכנסות של 62.6 מיליון דולר, צמיחה של 15% ביחס לרבעון המקביל ושל 9% ביחס לרבעון הקודם, וגבוה גם מתחזית החברה כפי שנמסרה ברבעון הקודם. מכירות המוצרים, שהסתכמו ב-50.2 מיליון דולר, הציגו צמיחה של 15.3% בהשוואה לרבעון המקביל, וההכנסות משירותים גדלו ב-13.8%, לרמה של 12.4 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), מכירות המוצרים רשמו רווחיות גולמית של 64.2%, בעוד שהרווחיות הגולמית בתחום השירותים הייתה 33.3%. בשני המקרים מדובר על ירידה ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון המקביל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-14.1 מיליון דולר, לעומת 13.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי צמח ב-9.3% וב-18.5% לעומת הרבעון המקביל והרבעון הקודם, בהתאמה, והגיע ל-15.4 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-54 סנט, גבוה מתחזיות האנליסטים ומתחזית החברה.

במהלך הרבעון ייצרה נובה תזרים חיובי בסך 12.2 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה לעומת הרבעון המקביל, ובסוף הרבעון היו לה בקופה כ-162 מיליון דולר. תחזית החברה לרבעון השני דומה לתחזית האנליסטים, והיא להכנסות של 57-63 מיליון דולר ולרווח נקי Non-GAAP של 35-45 סנט למניה.

"הצמיחה ברבעון הראשון של 2018 נבעה משני גורמים עיקריים: התרחבות בעסקי ה-Memory והמשך הגידול בפעילותנו בסין. התחלה חזקה זו תומכת בתחזית שלנו לשנת צמיחה נוספת", מסר המנכ"ל איתן אופנהיים. נובה נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 738 מיליון דולר.