ממשלת צרפת מחמירה את אזהרותיה ביחס לעתיד אייר פראנס

שרת התחבורה הצרפתית: "עובדי אייר פראנס חייבים להבין את חוקי המשחק בתחרות שבה הם משחקים" • אתמול הודיעה אייר פראנס כי היום היא תקיים 80% מהטיסות המתוכננות שלה, לרבות ביטול טיסות בקו פריז-ת"א

אייר פראנס / צילום: רויטרס
אייר פראנס / צילום: רויטרס

בעקבות צניחת מניית אייר פראנס  וצמצום הפעילות של החברה היום (ג'), מודיעה ממשלת צרפת, כך לפי פרסום באתר בולמברג, כי היא מחמירה את האזהרות שלה לגבי עתידה של קבוצת התעופה אייר פראנס-KLM. הסיבה היא לאור מחלוקת ממושכת בין הנהלת החברה ועובדיה - מחלוקת שהגיעה לכדי שביתות ושיבושים שלאחרונה נמשכו כמעט שבועיים ולהפסד של מאות מיליוני שקלים בעקבות כך.

"אני מודאגת לגבי העתיד של אייר פראנס", אמרה שרת התחבורה הצרפתית, אליזבת בורן, באמצעי התקשורת, וציינה כי אייר פראנס במצבה הנוכחי פחות תחרותית אל מול השותפה שלה, חברת התעופה ההולנדית KLM, וביחס לחברות תעופה אירופיות אחרות. בורן ביקרה את טייסי החברה לאור דרישות השכר המוגזמות שלהם, כהגדרתה.

המשבר הנוכחי החל עם הודעת מנכ"ל החברה מזה שנתיים, ז'אן מארק ז'נאייק, על התפטרותו (שתיכנס לתוקף ב-15 למאי) אחרי כשנתיים בתפקיד. פרישתו נעוצה במחלוקת אל מול העובדים, שאף דחו תוכנית התייעלות שהוצעה להם. ממשלת צרפת מחזיקה ב-14.3% ממניות החברה.

עוד אמרה שרת התחבורה הצרפתית כי "עובדי אייר פראנס חייבים להבין את העולם שבו אנו נמצאים ואת חוקי המשחק בתחרות שבה הם משחקים".

אתמול (ב') הודיעה אייר פראנס כי היום היא תקיים 80% מלו"ז הטיסות המתוכננות, לרבות ביטול טיסות בקו פריז-תל-אביב (לטיסה שתוכננה לנחות בארץ לפנות בוקר ולהמריא בשעות הבוקר לפריז). לפי הפרסום בבלומברג, מאז חודש פברואר ביטלה החברה כחמישית מהטיסות המתכוננות שלה.