ביארק אינגלס מ-BIG ימונה לאדריכל הראשי של WeWork

מהלך צירופו של ביארק אינגלס הוא מעניין וחדשני, משום שהוא מעיד על החשיבות העצומה שהחברה נותנת לחדשנות עיצובית

אדם נוימן / צילום:  רויטרס
אדם נוימן / צילום: רויטרס

בהודעה שהתפרסמה אתמול הודיע אדם נוימן, המייסד והבעלים של חברת WeWork, על תחילת שיתוף פעולה עם האדריכל הכוכב הדני ביורק אינגלס, ממשרד האדריכלים BIG" ( Bjarke Ingels Group). לדבריו, אינגלס ישא את התואר של "אדריכל ראשי" ויוביל את המהלך שאליו חותרת WeWork המכוון, לדברי נוימן, למינוף, או קידום, אנשים בכל העולם, אל חזון העתיד של החברה הכולל סביבת עבודה ומגורים ועירוניות חדשה, משתפת. 

WeWork הוקמה בשנת 2010 על-ידי אדם נוימן הישראלי ומיגל מקלבי כחברה המתמחה ביצירת סביבות עבודה שיתופיות. לחברה יש יותר מ-1,400,000 מ"ר שטח של חללי עבודה, ב-253 אתרים, ב־21 מדינות ברחבי העולם וב-74 ערים. בחברה עובדים ותר מ-5,000 עובדים. בחללים השונים עובדים 248,000 אנשים, "חברי קהילה". שווי החברה נאמד ב-20 מיליארד דולר על בסיס גיוסי הון פרטיים. 

מהלך צירופו של ביארק אינגלס הוא מעניין וחדשני, משום שהוא מעיד על החשיבות העצומה שהחברה נותנת לחדשנות עיצובית. BIG הוקם אמנם רק בשנת 2005 אך הוא הפך די מהר לאחד מהמשרדים הגדולים בעולם ולמותג נחשק.

ל-BIG יש סניפים בקופנהאגן ובניו-יורק, ועובדים בהם למעלה מ-400 עובדים. הפרויקטים שהם מתכננים פזורים ב-25 מדינות המבנים של BIG תמיד בולטים ומשדרים תנועה, נועזות צורנית וחדשנות פונקציונלית ועיצובית, קצת כמו מסרט מדע בדיוני. חובבי האדריכלות עולים אליהם לרגל.

ב-"The Mountain" שבקופנהאגן הם יצרו מבנה מגורים, שבו הדירות שוכנות זו על גבי זו במבנה אלכסוני, כך שכל אחת מהן מצוידת במרפסת ובחצר, שהיא הגג של הדירה בקומה התחתונה. ב-"8 House", אף הוא בקופנהאגן, הבניין תוכנן בצורת הספרה שמונה. הבניין שגודלו 61,000 מ"ר מכיל טיפוסים שונים של מגורים, מסחר ותעסוקה. את הפונקציות השונות מאחד שביל, שמאפשר להגיע מהקרקע אל הקומה העשירית בהליכה וגם ברכיבה באופניים. במבנה ה-" VIA 57 West" בניו-יורק, יצרו האדריכלים טיפולוגיה חדשה שאותה הם מכנים "courtscraper", והיא שילוב של פירמידה, מגדל וחצר.