נעילה ירוקה בוול סטריט; אחרי הדוחות פריון זינקה ב-30%

המסחר התנהל במגמה חיובית לאורך כל היום • בנוגע לפגישת טראמפ עם הנשיא הקוריאני, הודיע כעת טראמפ כי נקבע תאריך לפגישה - 12 ביוני, בצפון קוריאה

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטרס - Brendan McDermid

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים. את רוב העידוד שואבים המשקיעים מההצלחות האחרונות של הנשיא במישור מדיניות החוץ, הצלחות שגורמות לעלייה ברף הציפיות הכלכליות מהנשיא. באירופה הותיר הבנק המרכזי של אנגליה את הריבית ללא שינוי.

 

כאמור, את רוב העניין ריכזו הציפיות ההולכות וגוברות מהנשיא טראמפ. טראמפ ביצע בחודשים האחרונים מספר מהלכים בתחום מדיניות החוץ, מהלכים מוצלחים (לפחות כרגע) מה שרוגם לאופטימיות בקרב המשקיעים. האופטימיות נובעת מהתפוגגות חלק מהחששות הכבדים סביב תפקודו של הנשיא, חששות שמתפוגגות מעט לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין ומעלייה ברף הציפיות לקראת פגיש הנשיא עם קים ג'ון און.

בנוגע לפגישת טראמפ עם הנשיא הקוריאני, הודיע כעת טראמפ כי נקבע תאריך לפגישה - 12 ביוני, בצפון קוריאה. 

חזית המאקרו: היום מתפרסמים שורה של נתונים משמעותיים מאוד שעשויים להשליך על המשך המדיניות המוניטרית המצמצמת של הפדרל ריזרב. בראש ובראשונה פורסם מדד המחירים לצרכן שעלה ב-0.2% לעומת התחזיות שצפו עלייה של 0.3% לאחר ירידה של 0.1% בחודש שעבר. לאחר פרסום המדד, פורסם מדד הליבה שכולל את עליית המחירים בניטרול מחירי האנרגיה. מדד הליבה עלה ב-0.1% לעומת התחזיות שצפו עלייה של 0.2% בהמשך לעלייה בשיעור דומה בחודש שעבר. תביעות דמי האבטלה החדשות הסתכמו ב-211 אלף לעומת תחזיות ל-219 אלף ולעומת 211 אלף בשבוע שלפני. 

הנפט  המשיך לעלות ומתבסס עמוק מעבר לרף ה-70 דולר לחבית. מטבע הדברים עליית כזו במחירי הנפט הופכת את מניות הנפט לאטרקטיביות יותר.

דרופבוקס  צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה לאחר המסחר. החברה שנסחרת היום בשווי שוק של 12.5 מיליארד דולר, היא אחת מהחברות המעניינות בוול סטריט. החברה פיתחה ממשק משתמש ידידותי מאוד לכל תחום אחסון הנתונים בענן כשמודל ההכנסות שלה נובע מתשלום דמי מנוי. החברה מצליחה כבר תקופה לא קצרה להגדיל מידי רבעון את מצבת הלקוחות. דרופבוקס צפויה להציג רווח של 5 סנט למניה.

BT Group PLC , תקצץ 13 אלף משרות הנהלה ומשרות בק-אופיס, וכן תעבור למטה מצומצם יותר בלונדון. הדברים נעשים מתוך ניסיונות של המנכ"ל לשקם את הקבוצה, לאחר שנקלעה לטלטלה חשבונאית - פיננסית וחוותה ירידה דרסטית בהיקפי המסחר של המנייה. החברה מנסה לשמור על מדיניות הדיבידנדים. החברה הציגה תכנית למימון ההתחייבויות הפנסיוניות לעובדים.

טסלה  ריכזה עניין לאחר שהיום פורסם כי הסוכנות האמריקאית לבטיחות תחבורתית (NTSB) תפתח בחקירה על תאונה קטלנית שהתרחשה בפלורידה ביום שלישי האחרון, בה לקח חלק רכב טסלה ממודל S 2014. בתאונה נהרגו שני בני נוער ונער נוסף נפצע כשהרכב של טסלה התנגש בקיר בטון באחד הכבישים במדינה. טסלה עומדת כעת גם בפני טלטלה נוספת שבאה מכיוון בעלי המניות. חברת יעוץ דומיננטית בשוק המליצה לאחרונה ללקוחותיה שנמנים עם בעלי המניות בחברה שלא לאשר את המשך כהונתם של שלושה דירקטורים בחברה כשאחד מהם הוא אחיו של אלון מאסק. חברת הייעוץ טוענת כי החלפת הדירקטוריון נדרשת לאור העובדה שטסלה אינה עומדת ביעדים שהציבה לעצמה כבר תקופה ארוכה, ארוכה מידי.

בתחום המיזוגים והרכישות ממשיך ענף הפארמה בתהליך הקונסולידציה של השנים האחרונות והיום תורה של איליי לילי  להודיע על רכישת ARMO ב-1.6 מיליארד דולר.

פריון נטוורק מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה בהכנסות, אך עם איזון בשורה התחתונה וגידול משמעותי ב-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). החברה הותירה ללא שינוי את התחזית השנתית שנה, ומצפה לסיים את 2018 עם EBITDA מתואם של 28-32 מיליון דולר, לעומת 11.9 מיליון דולר ב-2017. ברבעון הראשון, ההכנסות מתחום החיפוש המשיכו לרדת כצפוי והסתכמו ב-31.6 מיליון דולר, ירידה של 15.9% בהשוואה לרבעון המקביל. לעומת זאת, ההכנסות מפרסום עלו ב-20.1% ל-29.3 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מהגדלת הוצאות הפרסום בשוק האמריקאי, והיוו כמעט מחצית מהכנסות החברה ברבעון. סך ההכנסות היה 60.9 מיליון דולר, ירידה של 1.7%.