נעילה חיובית בבורסה; גילת עלתה ב-4.8%

מזור רובוטיקה חזרה לעליות

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בתל-אביב נסגר בעליות היום (ג') לאחר בוקר תנודתי. המסחר בניו יורק מתנהל בירידות, באירופה יש מגמה ירוקה ובאסיה הוא נסגר במגמה אדומה.

 

האווירה בשווקים הפיננסים בסך-הכול חיובית. נראה כי עימות ישראל-איראן עבר מבלי שהמזרח התיכון גולש לסבב אלימות עקוב מדם. בשונה מהעימות האיראני-ישראלי, פתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים עברה עם 58 הרוגים פלסטינים, אך נראה שכרגע החמאס לא מעוניין בהסלמה נוספת. בסיכומו של דבר, המצב הגיאו-פוליטי נראה רגוע יחסית, רגיעה שמקרינה באופן חיובי על השווקים הפיננסים. 

בשווקים הפיננסים עדיין מתרגלים לרעיון של הגמילה מכסף זול, והמשקיעים עדיין חוששים מהמשך עליית תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי שמפלרטט עם תשואה של 3%. הנפט המשיך אתמול להתחזק ונסחר ברמה של 71 דולר לחבית. צריך לזכור שככל שמחירי הנפט יעלו, הלחצים האינפלציוניים יגברו, מה שיחייב את הפדרל ריזרב להגביר את קצב העלאות הריבית בארה"ב, העלאות ריבית שמשמעותן המיידית היא המשך עליית התשואות בשוק האג"ח.

לעליית תשואות האג"ח יש משמעות מיידית לא פשוטה, והיא עלייה בהוצאות המימון של הפירמות והפרטים, השפעה שמקזזת צמיחה.

אייל שני סמנכ"ל השקעות בבית ההשקעות אפסילון: "היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן, להערכתנו תהיה עליה של 0.4% ואולי מעט מעבר. הדולר חזר להתחזק מול השקל לאחר ייסוף של כ 2% משבוע שעבר. החזרה לפיחות בשקל בהחלט טובה עם המשק ותתרום גם בהמשך לאינפלציה גבוהה יותר. בשלב זה, לא רואים עליית ריבית בישראל לפני אמצע 2019 ולא לפני העלאת ריבית באירופה".

כך או אחרת, מרכזות עניין:

טבע , שפתחה אמש פער ארביטראז' חיובי של 1%. טבע עלתה אמש בשיעורים נכבדים, לאחר שבכנס המשקיעים של אופנהיימר אמרו בכירי החברה כי היא מרגישה בנוח עם רמת החוב, שעומדת נכון להיום על 30 מיליארד דולר. האמירה הזו מפחיתה את הסיכונים מהם כולם חששו, לפיהם החברה עומדת לפני קריסה. בנוסף, בסוף השבוע דחה ה-FDA בקשה של פריגו  להשיק מוצר מתחרה למוצר של טבע, מה שעודד את המשקיעים.

מזור רובוטיקה  פרסמה אתמול דוחות כספיים שהיו בסך-הכול טובים, אך השורה התחתונה הייתה שהחברה חזרה להפסדים, מה שהעיב על המסחר במניה אתמול בתל-אביב. 

כיל  פרסמה השבוע דוחות כספיים טובים. החברה החליטה לנצל את הדוחות הכספיים ואת חלון ההזדמנויות של הריביות הזולות שעדיין מסתובבות בשוק והודיעה על יציאה לגיוס אג"ח של 800 מיליון דולר.

הכנסות גילת  עמדו על 67.4 מיליון דולר, עלייה של 5.4% מהרבעון המקביל. הרווח התפעולי על בסיס GAAP גדל ל-3.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.02 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-5.1 מיליון דולר, עלייה של 108%. הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 2.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 800 אלף דולר.