אי.די.בי חזרה בה מהערעור על ההחלטה למכור מניות כלל ביטוח

החברה תמשיך ליישם את המתווה למכירת 5% ממניות חברת הביטוח מדי 4 חודשים • עד היום מכרה הקבוצה שבשליטת אלשטיין כ-20% ממניות כלל ביטוח בדרך של עסקאות החלף מול גורמים שלישיים, ובידיה נותרו כ-35% מהמניות

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

קבוצת אי.די.בי, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, חזרה בה אתמול (ב') מהערעור שהגישה לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב בנוגע למכירת מניות כלל ביטוח שברשותה במנות קבועות. בעקבות החלטה זו נותרה החלטת המחוזי על כנה ואי.די.בי תמשיך ליישם את המתווה למכירת 5% ממניות כלל ביטוח שברשותה, מדי 4 חודשים.

במהלך דיון בערעור שנערך אתמול בבית המשפט העליון בפני השופטים יצחק עמית, נעם סולברג וענת ברון, המליצו השופטים לאי.די.בי לחזור בה מערעורה לאחר ששמעו את טיעוניה. באי.די.בי הסכימו להמלצה ועקב כך נדחה הערעור ללא צו להוצאות.

מניות השליטה בכלל ביטוח נמצאות בשנים האחרונות בידי נאמן, לאחר שהממונה על שוק ההון וביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, שללה מאי.די.בי את האישור לשלוט בחברת ביטוח. בין הצדדים נחתם הסכם, שלפיו תוענק לאי.די.בי תקופה של כשנתיים למצוא רוכש להחזקותיה בכלל ביטוח, ואם עסקה כזאת לא תצא אל הפועל, יופעל מתווה למכירת המניות במנות של 5% מדי ארבעה חודשים בניהול של הנאמן.

בתום התקופה האמורה, ביקשה סלינגר בתחילת 2016 להתחיל ביישומו של המתווה, והורתה לנאמן לבצע את מכירת המנה הראשונה של המניות במאי אשתקד. אלא שבהנהלת אי.די.בי מיהרו לאיים על הנאמן, משה טרי, כי יראו בו אחראי לנזקים שייגרמו לה כתוצאה מיישום המתווה, בשל השווי הנמוך שלפיו נסחרת חברת כלל ביטוח בבורסה, ביחס לערך ההון העצמי שלה.

בתגובה לאיומים פנה טרי לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לקבלת הוראות, ובסיומו של הליך שנמשך קרוב לשנה, פסקה שופטת המחוזי רות רונן בתחילת אפריל 2017 כי על הנאמן להתחיל ביישום המתווה.

המכירה הבאה: בתחילת ספטמבר

בעקבות הפסיקה החלה אי.די.בי במכירת המניות מדי ארבעה חודשים, ומאז כבר הספיקה למכור כ-20% ממניות כלל ביטוח  תמורת כ-645 מיליון שקל בדרך של עסקאות החלף מול גורמים שלישיים ובתיווך בנקאי. כעת מחזיקה אי.די.בי ב-34.8% ממניות כלל ביטוח בשווי של כ-1.08 מיליארד שקל, כאשר את המכירה הבאה היא אמורה לבצע בתחילת ספטמבר.

במקביל ליישום המתווה, הגישה אי.די.בי לפני כשנה ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין של השופטת רונן. אתמול התקיים הדיון הראשון בערעור ובמהלכו הוא נמשך כאמור בידי אי.די.בי בהמלצת שופטי העליון. את אי.די.בי ייצגו בערעור עוה"ד פנחס רובין וכפיר ידגר ממשרד גורניצקי ושות', ואילו את הממונה סלינגר ייצגה עו"ד לימור פלד מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה. הנאמן משה טרי יוצג בידי עוה"ד שוני אלבק ונועה ברהום ממשרד פישר בכר חן ושות'.