צפו: עלייתו, נפילתו - ועלייתו מחדש של רועי ורמוס

אחרי הנפילה הגדולה, רועי ורמוס חזר להיות שחקן משמעותי בשוק ההון • אבל האם ההתלהבות מקרן הגידור של רועי ורמוס מוצדקת?

רועי ורמוס היה הכוכב הגדול של שוק ההון הישראלי בעשור הראשון של שנות ה-2000. תחת ניהולו הפך בית ההשקעות פסגות שנשלט על ידי קרן יורק, לבית ההשקעות הגדול בישראל והשיא הגיע לקראת סוף 2009 - כשקרן יורק חתמה על מכירת פסגות לקרן איפקס באקזיט מדהים לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל.

ורמוס היה על גג העולם, אלא שבדיוק אז הגיעה ההתרסקות. ורמוס שנהנה ממוניטין ללא רבב, נחשד בתרמית בניירות ערך יחד עם בכירים נוספים בפסגות. בעקבות הסדר עם הפרקליטות ורמוס ובכירים נוספים הלכו הביתה. בהמשך הוא נדרש לשלם קנס של כחצי מיליון שקל והתיק נגדו נסגר ללא הרשעה בפלילים.

זמן קצר אחר כך הקים ביחד עם שלומי ברכה, גם הוא בכיר לשעבר בפסגות, את קרן הגידור נוקד. הפעם ניסה להישאר מתחת לרדאר התקשורתי אבל זה לא ממש עבד לו - בתקופה בה קרנות הגידור הפכו לטרנד לוהט למשקיעים העשירים בישראל, זכתה נוקד בבעלותו להצלחה מסחררת. בתוך פחות מחמש שנים גייסה סכום מדהים של כ-3 מיליארד שקל, תוך שהיא מציגה תשואות דו ספרתיות למשקיעים, שני הישגים שייצרו לא מעט כותרות חיוביות בתקשורת הכלכלית.

האם הנהירה לקרן הגידור של ורמוס מוצדקת? הדעות חלוקות.

המפרגנים אומרים שורמוס ביסס צוות טוב וטוענים שנוקד היא הצלחה גדולה בזכות יכולות הניהול והשיווק של ורמוס וקשריו האישיים. המבקרים טוענים כי על אף שביצועי הקרן טובים מאוד, היא עוד לא עמדה במבחן הזמן ובעיקר - עוד לא עמדה מול טלטלה בשוק.

הדבר היחיד שלא מוטל בספק הוא ששמונה שנים אחרי התפוצצות הפרשה, ורמוס חזר שוב להיות שחקן משמעותי בשוק ההון המקומי.