ענקית המשחקים EA נכנסת לארץ: רכשה מרכז פיתוח בקיסריה

החברה רכשה את מרכז הפיתוח של GameFly הישראלית המונה כ-50 עובדים ומפתח טכנולוגיית סטרימינג למשחקי מחשב בענן

צוות הפיתוח של גיימפליי (GameFly) / צילום: אלקטרוניק ארטס
צוות הפיתוח של גיימפליי (GameFly) / צילום: אלקטרוניק ארטס

יצרנית משחקי המחשב  אלקטרוניק ארטס (EA) הודיעה אמש (ג') כי היא רכשה את צוות הפיתוח של גיימפליי (GameFly) בישראל. הצוות מפתח טכנולוגיית סטרימינג למשחקי מחשב בענן. הוא פועל ממרכז הפיתוח של החברה בקיסריה ומונה כיום כ-50 עובדים.

בעקבות הרכישה הצוות יישאר במבנה הנוכחי וימשיך לעבוד על פיתוח הטכנולוגיה שנרכשה. עם זאת, מוצר הזרמת המשחקים הקיים של גיימפליי, שפותח על בסיס טכנולוגיית הסטרימינג של החברה, לא נרכש בעסקה. AE צפויה לפתח שירותים משלה, על בסיס הטכנולוגיה שרכשה.

בשנת 2015, חבר GameFly האמריקאית רכשה את הסטארט-אפ הישראלי פלייקאסט תמורת כ-30 מיליון דולר, והפכה אותו למרכז הפיתוח של החברה בישראל. מרכז הפיתוח בקיסריה נרכש כעת על-ידי חברת EA. טכנולוגיית הסטרימינג שפיתחו שימשה את גיימפליי ליצירת פלטפורמה בסגנון נטפליקס להזרמת משחקי מחשב.

בעשור האחרון היו מספר רב של נסיונות ליישם טכנולוגיות סטרימינג בעולם משחקי המחשב והווידאו. ההנחה בשוק היא שהם לא צלחו בשל הגישה המוגבלת של משתמשים לאינטרנט במהירויות גבוהות. פיתוחים אחרונים בתחום התשתיות עשויים להפוך את הטכנולוגיה הזאת לשימושית.

"משחקים בענן (CLOUD GAMING) מהווים אופק מרתק שיאפשר לנו לתת ליותר שחקנים את היכולת לחוות משחקים על כל מכשיר מכל מקום", אמר קן מוס, סמנכ"ל טכנולוגיה של אלקטרוניק ארטס. "משחקים בענן יעניקו אפשריות חדשות להנגשת המשחקים, על-ידי סטרימינג באיכות גבוהה ליותר שחקנים, ביותר מכשירים, ביותר אזורים בעולם".