נעילה שלילית בוול סטריט לאחר ביטול פגישת טראמפ-קים

 הנפט ירד מתחת ל-71 דולר • מאקרו: הנתון המרכזי שפורסם היום הוא התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה שעומדות על 234 אלף, לעומת תחזית ל-220 אלף 

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בניו יורק ננעל היום (ה') בירידות. באסיה נרשמו ירידות שערים הלילה ובאירופה נרשמה מגמה מעורבת.

 

לא היו צפויות היום דרמות במסחר בוול סטריט אך המשקיעים שמו לב לשני נושאים: הנושא הראשון הוא פרסום לפיו הפדרל ריזרב לא ימהר להעלות את הריבית, מעבר לתוואי שתוכנן, גם אם האינפלציה תחצה את מרכז יעד יציבות המחירים, כלומר גם אם תחצה את רף 2%. הפרסום הזה גרם להיפוך מגמה בשוק האגח והתשואות של אגרות החוב הממשלתיות יורדות ל-3%, הנתון השני שיש לשים אליו לב הוא הירידה במחירי הנפט. היום נסחר הנפט ברמה של 71 דולר. היפוך המגמה בשוק האגח לא מצביע על שינוי בטעמי ההשקעה של המשקיעים אלא יותר על זהירות של המשקיעים ומעבר למצב של "ישיבה על הגדר".

חזית המאקרו: הנתון המרכזי שפורסם היום הוא התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה שעומדות על 234 אלף, לעומת תחזית ל-220 אלף - נתון רע מהתחזית. נתון נוסף שהתפרסם הוא מכירות הבתים מיד שנייה שצפויים לעמוד על 5.56 מיליון לעומת מכירות של 5.6 מיליון בחודש שעבר. יש לציין כי נתון זה חשוב ומצביע על היקף עסקאות הנדל"ן כששוק הנדל"ן הוא רווי עובדים ורווי כסף. האטה בשוק הזה עלולה להיות קריטית לכלכלה.

טבע  המשיכה לרכז עניין לאחר שהחודש פורסם כי ברקשייר האתווי הגדילה את החזקותיה בחברה, הושקה תרופה מתחרה לתרופה למגרנה של החברה כשבמקביל הודיעה החברה, שה-FDA ימסור את החלטתו לגבי התרופה עד לסוף השנה.

נייס  רכזה עניין לאחר שהודיעה שקיבלה אישור לפעול במסגרת התוכנית הפדרלית לניהול סיכונים והרשאות כשהמשמעות של הדיווח הזה היא שהחברה תוכל לפעול בסוכנויות פדרליות, חוזים שנחשבים גם לרווחיים ויוקרתיים במיוחד.

בסט ביי  - החברה דיווחה על רווח של 82 סנט למניה מתוך הכנסות של 9.11 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו להכנסה של 74 סנט לעומת הכנסה של 8.75 מיליארד דולר.

ענקית המיכון הרפואי מדטרוניק  הרוויחה 1.42 דולר למניה מתוך מחזור מכירות של 8.14 מיליארד דולר, וזאת לעומת תחזית לרווח של 1.39 דולר למניה מתוך מחזור של 8.14 מיליארד דולר.