בעלי המניות במלאנוקס אישרו שינוי מנגנון בחירת הדירקטוריון

שתי ההצעות שעברו באסיפה ביום חמישי הן יישום הצבעה של "מרב קולות" בבחירת הדירקטורים ושימוש בכרטיסי הצבעה אוניברסליים • האסיפה שתקבע את פני הדירקטוריון תיערך ביולי, אז החברה תבקש מהמשקיעים לתמוך בהארכת כהונת הדירקטורים המכהנים, בעוד שקרן סטארבורד תבקש מהם לתמוך במועמדים מטעמה

מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס מערכות
מנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס מערכות

בעלי המניות של מלאנוקס אישרו ברוב גורף את הצעות החברה בנוגע לשינוי מנגנון בחירת הדירקטורים, באסיפה המיוחדת שנערכה ביום חמישי האחרון. על רקע מאבק הפרוקסי מצד בעלת המניות קרן סטארבורד - שמחזיקה ב-10.5% ממניות החברה ודורשת להחליף את חברי הדירקטוריון - מלאנוקס  זימנה אסיפה מיוחדת ובה הציגה "נושאים ליישום כללי הממשל התאגידי בסטנדרט הגבוה ביותר", כהגדרתה. הצעות החברה זכו לתמיכה מצד גופי הייעוץ למשקיעים המוסדיים, ואכן, לא במפתיע, השיגו רוב של 98.5%-99.3% מהמשתתפים באסיפה. עם זאת, האסיפה הגורלית שתקבע את פני הדירקטוריון תיערך ביולי הקרוב, ובה החברה תבקש מהמשקיעים לתמוך בהארכת כהונת הדירקטורים המכהנים, בעוד שסטארבורד תבקש מהם לתמוך במועמדים מטעמה.

מלאנוקס, בניהולו של איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי של 4.5 מיליארד דולר. שתי ההצעות שעברו באסיפה ביום חמישי הן יישום הצבעה של "מרב קולות" (plurality voting) בבחירת הדירקטורים, ושימוש בכרטיסי הצבעה אוניברסליים (Universal proxy cards). ההצעה הראשונה אושרה ברוב של 98.5% והשנייה - ברוב של 99.3%. 

שתי ההצעות שעברו באספה
 שתי ההצעות שעברו באספה

המשמעות של ההצעה הראשונה שעברה היא שאם מספר המועמדים לדירקטוריון המוצעים על-ידי החברה, יחד עם מועמדים המוצעים על-ידי בעלי מניות שלה, עולה על מספר הדירקטורים שניתן לבחור לדירקטוריון - המועמדים שיקבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר ייבחרו לדירקטוריון בפועל. זאת, בניגוד למצב הקודם לפיו היה עלול להיווצר מצב שבו, בשל קולות נמנעים או מתנגדים, לא ייבחרו מספיק דירקטורים לדירקטוריון, ובהתאם לתקנון, המקומות הפנויים היו ממונים על-ידי הדירקטורים הנבחרים. משמעות ההצעה השנייה שאושרה היא שכל בעל מניות יקבל כרטיס הצבעה ובו כלל המועמדים לדירקטוריון, ויוכל לבחור כל שילוב מתוכם, בניגוד למצב שבו יתקבלו שני כרטיסי הצבעה - של מועמדי החברה ומועמדי בעלי המניות. התוצאה האפשרית כעת, בניגוד למצב הקודם, היא שלאחר האסיפה ביולי יורכב דירקטוריון מלאנוקס מחברים שהציעה החברה לצד חברים שהציעה סטארבורד.

בעקבות תוצאות האסיפה, מלאנוקס מסרה כי "אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאות ומודים לבעלי המניות על תמיכתם המתמשכת. דירקטוריון מלאנוקס ממשיך להיות מחויב לממשל התאגידי הטוב ביותר".